Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Piwosze nie prowadzą

10.11.2006

Po piwie nie prowadzimy samochodu – deklarują członkowie Bractwa Piwnego. Bractwo jest zaangażowane w akcję „Prowadzący – niepijący!”. W ramach przedsięwzięcia od piątku (10.11.2006) specjalnie przeszkolone zespoły odwiedzają łódzkie puby i kluby, aby przekonywać bawiących się tam ludzi, żeby nie wsiadali za kierownice nawet po przysłowiowym „małym jasnym”.

Głównym organizatorem akcji „Prowadzący – niepijący!” jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Akcja prowadzona jest w związku z podpisaniem przez Związek Europejskiej Karty bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Bractwo Piwne zaangażowało się w przedsięwzięcie w sposób naturalny – stowarzyszenie promuje przecież kulturę piwa, a kultura to także bezpieczeństwo i rozsądek. Współpraca producentów i konsumentów piwa jest w tej dziedzinie niezbędna.

Akcję „Prowadzący – niepijący!” zainaugurowała w Łodzi Danuta Gut, dyrektor ZPPP Browary Polskie, która wystąpiła na wspólnej z prezydentem miasta Jerzym Kropiwnickim konferencji prasowej (09.11.2006). W Łodzi akcja odbywa się pod patronatem prezydenta.

Przez najbliższych kilka weekendów do łódzkich pubów docierać zespoły ludzi przeszkolonych przez policyjnych psychologów. Ich zadaniem będzie przekonać bawiących się przy piwie gości lokali, żeby do domów wrócili komunikacja miejską bądź taksówką. Optymalnym rozwiązaniem w takich sytuacjach jest znalezienie w grupie przyjaciół człowieka, który – trzeźwy – odwiezie wszystkich pozostałych. Bardzo ważne jest przekonanie, że niepijący wcale nie ma zmarnowanego wieczoru, że jest kimś wyjątkowym, ma do spełnienia ważną misję.

Kolejnym celem akcji „Prowadzący – niepijący!” jest zerwanie ze społecznym przyzwoleniem na „wsiadanie za kółko” nawet po jednym piwie. Dla kierowcy nie ma bezpiecznej ilości alkoholu.

W pubach i klubach, które zdecydowały się przyłączyć do akcji, klienci – zanim jeszcze wypiją piwo – mogą spojrzeć przez specjalny przyrząd – alkogogle. Są to okulary spreparowane w taki sposób, że patrzymy na świat, jakbyśmy byli pod wpływem alkoholu.

Rozpoczynająca się w Łodzi akcja ma charakter pilotażu. Doświadczenia wypracowane w tym mieście będą potem wykorzystywane w innych regionach kraju.

Bractwo Piwne