Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Piwo Heweliusz zniknie z rynku

23.02.2006

Grupa Żywiec wycofuje z rynku kilka mniejszych marek, w tym popularnekiedyś piwo Heweliusz. Oprócz Heweliusza z rynku zostanie również wycofana marka Kuntersztyn.
Jak tłumaczy prezes Grupy Żywiec Hans van Zon, nie było sensu już inwestować w te marki, bo ich sprzedaż była nikła.
Spadek sprzedaży, głównie na krajowym rynku notuje także już od dłuższego czasu marka EB, ale to piwo, ze względu na kontrakty eksportowe, będzie nadal produkowane. Grupa Żywiec chce skupić się na wzmocnieniu marki Strong, która w ubiegłym roku odnotowała blisko 10-proc. spadek sprzedaży.
- Zmieniły się upodobania konsumentów, którzy coraz częściej kupują piwo z mniejszą ilością alkoholu. Spadek
ten był spowodowany także umacnianiem się na rynku
konkurencyjnej wobec mocnych piw marki Żubr - przyznał Hans van Zon. Prezes dodał, że koncern zdecydował się na zmianę opakowania piwa Strong, by poprawić sprzedaż.
Obecnie Grupa Żywiec jest największym eksporterem
piwa w Polsce. Koncern sprzedaje głównie na rynek
grecki, niemiecki, amerykański, kanadyjski i australijski.
Według zarządu, eksport grupy rośnie kilkanaście procent
rocznie. Najważniejszą marką eksportową jest nadal Żywiec.
Produkcja browaru w Żywcu stanowi ponad połowę eksportu
wszystkich polskich marek.
W ubiegłym roku grupa zanotowała 332,98 mln zł zysku.
Rokwcześniej- 284,37 mln zł. Obroty w tym czasie kształtowały się odpowiednio: 2 mld 867 mln zł oraz 2 mld
788 mln zł.
Grupa Żywiec powstała w grudniu 1998 roku. Dzisiaj
głównymi akcjonariuszami spółki są, należący do holenderskiego koncernu Heineken, Brau Union AG (61,8 proc. kapitału zakładowego i tyle głosów) oraz Harbin BV
(36,22 proc. kapitału i głosów).

Życie Warszawy

HAS