Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Piwa, które łączą tradycję z nowoczesnością

23.06.2006

Spotka Royal Unibrew Polska powstaław kwietniu ubiegłego roku wskutek przejęcia firmy Browary Polskie Brok-Strzelec oraz pakietu 48% akcji browaru Perta-Browary Lubelskie SA przez Faxe Polska, spółkę-córkę Royal Unibrew A/S w Polsce.
Przejęte browary to zakłady z wieloletnią tradycją, w których piwo warzone było już w XIX wieku. Obecnie weszły w skład Grupy Royal Unibrew, drugiej co do wielkości grupy piwowarskiej w Skandynawii prowadzącej działalność na
rynku piwa i napojów z zastosowaniem najnowszych technologii oraz metod zarządzania. Rynkiem strategicznym
Grupy Royal Unibrew są państwa leżące w basenie Morza
Bałtyckiego, w tym Polska jako jeden z największych krajów, a co za tym idzie - jeden z największych i ciągle rosnących rynków piwnych.
Przejęcie akcji i działalności browaru Brok-Strzelec oraz wzmocnienie pozycji marek na szczeblu lokalnym stanowią część realizacji planu strategicznego Royal Unibrew, według
którego Polska ma być jednym z głównych obszarów wzrostu i rozwoju działalności w regionie Europy Północnej.
Obecnie spółka Royal Unibrew Polska zatrudnia 340 osób, w tym około 90 w dziale sprzedaży i marketingu.
Firma od roku realizuje plan ciągłego wzrostu i rozwoju
spółki, oparty na intensyfikacji działań w obszarach, gdzie istniejące i nowo nabyte marki mają dobrze ugruntowaną, stabilną pozycję.
Inwestycja Grupy Royal Unibrew w browary, które mają silne, regionalne marki, wydaje się w pełni trafiona, ponieważ jedną z najważniejszych kompetencji firmy jest doświadczenie
i sprawność w zarządzaniu markami regionalnymi. Takie właśnie marki to duża szansa - na polskim rynku wielcy producenci skupiają się na brandach ogólnopolskich, natomiast Royal Unibrew Polska z powodzeniem działa na rynkach lokalnych. Doświadczenie spółki w tym zakresie sprawia, że doskonale radzi sobie ze specyfiką zarządzania markami lokalymi, wcielając w życie zasadę, że marka nie wystarczy i aby osiągnąć sukces, musi się ona stać częścią życia regionu, w którym funkcjonuje.
Działania Royal Unibrew Polska mają zdecydowany kierunek, jakim jest stała budowa i umacnianie więzi marki z konkretnym regionem.
Piwa Royal Unibrew Polska pochodzą z dwóch browarów zlokalizowanych w Jędrzejowie i w Koszalinie. Obydwa browary - gwarantujące razem wydajność produkcyjną około l miliona hektolitrów rocznie - znajdują się na obszarach zapewniających bliskość regionalnych klientów. Obydwa są również w pełni nowoczesne, wyposażone w urządzenia i linie technologiczne zapewniające elastyczność i jakość niezbędną do dalszego rozwoju portfela produktowego spółki. Firma
planuje szereg inwestycji w obydwu browarach oraz wdrożenie
najlepszych praktyk w zakresie zapewniania najwyższej jakości produkcji, zgodnie z obowiązującymi w Grupie Royal Unibrew standardami, funkcjonującymi w Danii i krajach
nadbałtyckich. Kluczowymi markami Royal Unibrew Polska są 4 silne marki regionalne - Brok Sambor, Strzelec, Rybnicki
i Kanclerz - które zajmują mocne pozycje na rynku w regionie
krakowskim, na Górnym Śląsku i na Wybrzeżu. W portfolio spółki znajdują się również marki Faxe, Brok
Fjcport, Cooler i Górskie, których dystrybucja i sprzedaż obejmuje teren całej Polski. Wszystkie marki dystrybuowane są w handlu detalicznym, na rynku usług gastronomicznych
oraz sieci handlowych. Marki regionalne Royal Unibrew
Polska wspierane są intensywnymi kampaniami marketingowymi oraz działaniami Public Relations, które podkreślają ich specyficzne pozycjonowanie i regionalny wizerunek. Royal Unibrew Polska ma w swojej ofercie bogatą paletę różnorodnych produktów - od piw jasnych i lekkich, poprzez piwa z dodatkiem słodu i soku, do ciężkich, długo leżakowanych porterów i piw mocnych. Piwa doceniane są
zarówno przez konsumentów jak i specjalistów w dziedzinie piwowarstwa.
Piwo STRZELEC JASNE PEŁNE zdobyło złoty medal na
Otwartym Konkursie Piw 2005 w trakcie odbywających się tam
XIII Jesiennych Spotkań Browarników. Natomiast podczas Ogólnopolskiego Święta Chmielarzy i Piwowarów w Krasnymstawie BROK SAMBOR EXPORT zdobył złoty medal oraz tytuł: „Brok Sambor Export - Najlepsze Piwo - Chmielaki
Krasnystawskie 2005". Brok pokonał konkurencję w kategorii -
piwa jasne pełne o zawartości ekstraktu 12,1 -13.
Piwa Royal Unibrew Polska to prawdziwa jakość, wyśmienity
smak i szeroki wybór.
Gazeta Prawna

Gazeta Prawna - tekst promocyjny