Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Pierwsze w Polsce odpowiedzialne puszki na Woodstocku

30.08.2007
Pierwsze w Polsce odpowiedzialne puszki na Woodstocku Pierwsze w Polsce odpowiedzialne puszki na Woodstocku

Marka Tyskie z portfolio Kompanii Piwowarskiej będąc już po raz siódmy sponsorem Przystanku Woodstock rozszerzyła swoje działania promujące odpowiedzialne spożywanie alkoholu zamieszczając po raz pierwszy w Polsce na puszkach piwa Tyskie motyw graficzny komunikujący tą inicjatywę.

W miejscu, w którym spotykają się tysiące młodych ludzi szczególnie istotne jest promowanie odpowiedzialnych wzorców konsumpcji alkoholu. Kompanii Piwowarskiej, liderowi polskiego rynku piwowarskiego, zależy na tym, by młodzież potrafiła cieszyć się swoim towarzystwem, dobrą muzyką, zabawą i znakomitym piwem, nie narażając się jednak na negatywne skutki nadmiernego lub nieodpowiedzialnego picia alkoholu. Dlatego opracowała specjalną serię materiałów promocyjnych, mających na celu zwrócenie uwagi na kwestie nadmiernego spożywania alkoholu oraz sprzedaży alkoholu osobom nieletnim.
Podczas Woodstocku sprzedawane były puszki piwa Tyskie ze specjalnej, limitowanej serii z hasłem "Nie wlewaj do pełna, nie jesteś kuflem". To samo hasło pojawiło się również na plastikowych kubeczkach z piwem oraz plakatach rozwieszanych zarówno na terenie festiwalu, jak i w okolicznych punktach gastronomicznych. Jasny, czytelny przekaz i młodzieżowa grafika miały za zadanie zwrócenie uwagi uczestników festiwalu na kwestie odpowiedzialnego spożycia alkoholu - wyjaśnił Paweł Kwiatkowski - Rzecznik Prasowy Kompanii Piwowarskiej.

Przedstawiciele Kompanii rozdawali uczestnikom festiwalu naklejki z hasłem "Nie kupuję alko małolatom", które zachęcały do promowania odpowiedzialnych postaw. Obsługa ponad 90 festiwalowych rollbarów przeszła profesjonalne szkolenia, których zadaniem było wyeliminowanie sytuacji sprzedaży alkoholu nieletnim.

Działania podczas Przystanku Woodstock były kontynuacją akcji edukacyjnych prowadzonych przez Kompanię Piwowarską wraz z całą branżą i Związkiem Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego już od wielu lat. Pierwszą prowadzoną na tak szeroką skalę była akcja zainaugurowana w 2003r. pod hasłem: "Alkohol nieletnim- dostęp wzbroniony".

Jej celem była edukacja sprzedawców w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim. W ramach akcji, która z roku na rok jest udoskonalana przeprowadzane są szkolenia sprzedawców oraz dostarczanych jest szereg materiałów promocyjnych do punktów sprzedaży alkoholu - powiedział Paweł Kwiatkowski.

Kolejne działania branży prowadzone pod hasłem "Prowadzący - Niepijący" skupiły się na problemie pijanych kierowców. Akcja ta prowadzona jest pod patronatem Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, przy wsparciu Komendy Głównej Policji. Trzonem programu jest prowadzenie edukacji w miejscach sprzedaży alkoholu - pubach, klubach i dyskotekach, gdzie ryzyko wystąpienia nieodpowiedzialnych zachowań, czyli prowadzenia pojazdu po alkoholu jest największe. Ideą prowadzonych działań edukacyjnych jest przekonanie bawiących się w lokalach i pijących alkohol gości do nie wsiadania za kierownicę samochodu i zaszczepienie w nich nawyku korzystania w takich sytuacjach z innych środków transportu, które bezpiecznie dowiozą ich do domu.

 

***

Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 Kompania Piwowarska osiągnęła przychody w wysokości 4,4 mld złotych wypracowując zysk netto 693 mln zł. Wielkość sprzedaży wyniosła ponad 13 mln hektolitrów piwa.

Kompania Piwowarska jest częścią drugiego pod względem wielkości producenta piwa na świecie - SABMiller plc. Grupa obecna jest w ponad 60 krajach na sześciu kontynentach, a jej portfel obejmuje ponad 150 silnych marek (m.in. Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Castle Lager). SABMiller plc jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 18,6 mld dolarów i wypracował zysk brutto 2,8 mld dolarów. Sprzedaż piwa wyniosła 216 mln hl.

 

Marketing przy kawie