Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Peroni Fashion Evening - nowa, stylowa odsłona marki Peroni w ujęciu 3 kreatywnych projektantów mody - 8. czerwca 2006 r.

16.11.2006

Włoska marka Peroni określana mianem "New designer label from Italy" już 24 czerwca br. dokona kolejnej odsłony w postaci pierwszej w Polsce kolekcji Peroni stworzonej przez 3 utalentowanych projektantów mody - Tomasza Ossolińskiego, Gosię Krzemień oraz Wojtka Dziedzica.

Kolekcja Peroni zostanie zaprezentowana w Polsce po raz pierwszy i wyrażać będzie esencję marki Peroni ukrytą w typowo włoskim określeniu "La bella figura" w autorskim ujęciu polskich kreatorów mody.

Inspirację dla projektantów stanowi klasyka włoskiego stylu, z którego wywodzi się Peroni, jego elegancja i niewymuszony szyk, jak również minimalizm charakterystyczny dla najlepszych włoskich projektantów jak Armani, Gucci czy Prada. Całość dopełni kolorystyka charakterystyczna dla Peroni, czyli szlachetna biel, granat i czerwień.

Kolekcja zostanie zaprezentowana już 24 czerwca br. podczas uroczystego pokazu Peroni Fashion Evening na najbardziej stylowej ulicy w Warszawie - Nowym Świecie. Tego właśnie wieczoru zamknięta część Nowego Światu - od strony ulicy Chmielnej zamieni się w wybieg mody tętniący włoską pasją, niczym prawdziwa włoska ulica rodem ze stolicy mody - Mediolanu. Tym samym polska kolekcja Peroni dołączy do światowej kolekcji Peroni, zaprezentowanej po raz pierwszy przez brytyjskich projektantów na słynnym Millenium Bridge podczas London Fashion Week 2005.

"Marka Peroni na świecie określana jest marką designerów, a moda i design to dziedziny sztuki tworzące jej tożsamość. Jednocześnie moda i design najlepiej odzwierciedlają typowo włoski styl, z którego wywodzi się Peroni - jego szyk, elegancję oraz pasję tworzenia rzeczy pięknych" - mówi Barbara Pleban, PR Manager Kompanii Piwowarskiej.

Kolekcje tworzone przez projektantów w Polsce odzwierciedlą ich autorską wizję włoskiej koncepcji "La bella figura" i choć łączy ich wspólna inspiracja, to każda kolekcja ma swój indywidualny szyk łączący wysoką jakość, autentyzm i dbałość o szczegóły.

"Polscy projektanci zaproszeni do stworzenia kolekcji Peroni w Polsce to indywidualności w każdym calu, traktujący modę i design jak sztukę, poprzez którą mogą wyrazić własne inspiracje. Ich podejście do mody jest spójne z wizją Peroni jako "New designer label" - mówi Barbara Pleban - dlatego marka oddała właśnie w ich ręce stworzenie kreatywnej kolekcji", dodaje.

Podczas pokazu Peroni Fashion Evening Tomasz Ossoliński - określany mianem najlepszego polskiego krawca męskiego - zaprezentuje "La bella figura" w męskim wydaniu, z jednym wyjątkiem: jedna kreacja zostanie zaprojektowana specjalnie dla kobiety. Co jak sam projektant przyznaje, zdarza się tylko w dwóch przypadkach - dla wyjątkowej kobiety albo z wyjątkowej okazji (jak np. Oscary w 2005 r., gdy na gali w sukni jego projektu wystąpiła znana reżyserka filmów dokumentalnych).

Kolekcja Gosi Krzemień to duża doza typowo włoskiej kobiecości z wykorzystaniem motywu "Nastro Azzurro" - błękitnej wstęgi - symbolu Peroni.

Zaś dla Wojtka Dziedzica, który wcześniej projektował kolekcje pod szyldem światowych marek takich jak Alberta Ferretti czy Jil Sander, punktem wyjścia będą różne pory dnia, w których objawia się "La bella figura".

Pierwsza odsłona marki Peroni Nastro Azzurro w Polsce odbyła się w kwietniu podczas uroczystego otwarcia pierwszego w Polsce Emporio Peroni - Non Shop Boutique w Metropolitan Building, jak również podczas stylowego wieczoru Peroni Evening w Domu Dochodowym. Wtedy to uroczysty wernisaż światowej sławy włoskiego fotografa mody i celebrities - Fabrizzio Ferri, ujawnił po raz pierwszy esencję marki Peroni ukrytą w typowo włoskim motywie "La bella figura".

Peroni Fashion Evening będzie drugą w Polsce odsłoną marki Peroni, która po raz kolejny zaprezentuje swoją wizję włoskiego stylu, tym razem w ujęciu kreatorów mody i designu. Jaki będzie jej wizualny wymiar okaże się już 24 czerwca br.


Projektanci

Tomasz Ossoliński - projektant mody męskiej, autor najnowszej kolekcji dla marki Peroni Nastro Azzurro, uznany za "najlepszego polskiego krawca męskiego" przez magazyn "Twój Styl" (jesień/ zima 2005). Od około 10 lat tworzy modę luksusową - rozsławiły go gorsety i artystyczne podejście do mody, w 2005 r. zaś zrealizował swoje wielkie marzenie i uszył suknię na oscarową galę (kreacja, którą zaprojektował dla Hanny Polak, nominowanej za najlepszy film dokumentalny, zyskała jednogłośną akceptację Akademii Filmowej). Modę damską zostawił dla największej namiętności: garnituru. Od ubiegłego roku pod własnym nazwiskiem Tomasz Ossoliński kultywuje precyzję ręcznie szytych męskich ubrań według autorskich projektów. Tak jak Włosi przywiązuje wielką wagę do najwyższej jakości wykonania, wykończenia i tkanin. Ubiera gwiazdy, znanych artystów i wyższą klasę menedżerską.

Gosia Krzemień - wszechstronna projektantka młodego pokolenia nie tylko mody, ale i designu, autorka najnowszej kolekcji dla marki Peroni Nastro Azzurro.
Ukończyła Wydział Ceramiki i Szkła na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Swoją kolekcję prezentowała w Zachęcie w innowacyjnym projekcie "MetroPolen" będącym manifestacją indywidualności w wielkich metropoliach. Jej autorski design lamp dla "Vis-a-Vis" prezentowanych w zeszłym roku na największej na świecie wystawie 100% DESIGN w Londynie wzbudził zachwyt światowych trendsetterów (www.100percentdesign.co.uk).
Od lat Gosia projektuje kreacje dla Małgorzaty Kożuchowskiej, jak również z okazji największych wydarzeń filmowych (Telekamery, Polskie Orły, Festiwal w Międzyzdrojach), a także ubiera Jagę Hupało uznaną za jedną z najlepiej ubranych kobiet w 1998 r. przez magazyn "Elle".

Wojtek Dziedzic - projektant głównie mody damskiej tworzący w Londynie, Amsterdamie oraz Hamburgu, autor najnowszej kolekcji dla marki Peroni Nastro Azzurro.
Z wyróżnieniem ukończył prestiżowy wydział mody w Central Saint Martin's School of Art and Design w Londynie, którego absolwentami są m.in. John Galliano i Alexander McQueen. Jego kolekcja została uznana za najciekawszą spośród prac absolwentów wydziału i jako finałową zaprezentowano podczas London Fashion Week w 2003 r. W swojej karierze projektował dla włoskiej marki Alberty Ferretti oraz domu mody Jil Sander. Dziś Wojtek Dziedzic uznawany jest za jednego z najzdolniejszych projektantów mody w Holandii, gdzie zapraszany jest do prezentowania swoich prac obok takich sław jak Wiktor & Rolf.

***

Peroni Nastro Azzurro, www.peroniitaly.com
Peroni Nastro Azzurro to numer jeden pośród włoskich piw eksportowych.
Peroni Nastro Azzurro zostało stworzone we Włoszech w latach 60. przez Peroni Group.
Peroni Nastro Azzurro to intensywnie orzeźwiające piwo, które powstało w wyniku warzenia słodu otrzymanego z najlepszych, wysiewanych wiosną ziaren jęczmienia z dodatkiem chmielu. Najwyższej jakości składniki oraz jedyna w swoim rodzaju receptura gwarantują najwyższej jakości piwo premium lager.

SABMiller - drugi na świecie producent piwa
Marka Peroni Nastro Azzurro należy do portfela jednego z największych na świecie producentów piwa SABMiller plc, obecnego w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach. Portfel produktów grupy zawiera międzynarodowe marki, takie jak Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro oraz Pilsner Urquell, a także wyjątkowy wachlarz marek - liderów rynku. Poza terytorium Stanów Zjednoczonych SABMiller plc jest również jedną z największych na świecie firm rozlewających produkty Coca-Coli.
W roku finansowym zakończonym 31 marca 2006 r. SABMiller plc osiągnęła zyski przed opodatkowaniem (adjusted profit before tax) w wysokości 2,6 mld USD ze sprzedaży o wartości 15,3 mld USD. SABMiller plc jest zarejestrowane na giełdach w Londynie i Johannesburgu.
Niedawno SABMiller ogłosił fuzję z browarem Bavaria w Kolumbii, drugim co do wielkości producentem piwa w Ameryce Południowej. W maju 2003 r. SABMiller nabył pakiet większościowy akcji Birra Peroni. Birra Peroni S.P.A. chlubi się bogatymi tradycjami i historią, której początki sięgają roku 1846, kiedy firma powstała za sprawą Francesca Peroniego.

Kompania Piwowarska - lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim
w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog oraz Miller Genuine Draft i Peroni Nastro Azzuro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 r. w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski.
W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku.
W roku finansowym zakończonym 31 marca 2006 r. Kompania Piwowarska osiągnęła zysk netto w wysokości 570 mln zł. Wartości sprzedaży w tym okresie wynosiła 3,8 mld zł.

***

Dodatkowych informacji udziela:

Tomasz KANTON
Specjalista ds. public relations
www.kp.pl
tel.: +48 61 87 87 776
faks: +48 61 87 87 850
tel. kom.: +48 695 592 651
e-mail: tomasz.kanton@kp.sabmiller.com
 

Gazeta Wyborcza

 

netPR.pl