Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Pentagon Research zbadał obecność marek piwa w sporcie

04.12.2008

Od stycznia do października br. najczęściej oglądanymi podczas telewizyjnych relacji sportowych markami piwa były Harnaś, Tyskie i Warka – wynika z danych Pentagon Research, wrocławskiego instytutu badania sponsoringu sportowego.

Wśród firm browarniczych największą efektywnością tzw. medialnej ekspozycji cieszyła się Grupa Żywiec SA (37 proc.). Za nią uplasowały się Carlsberg Polska (31 proc.), Kompania Piwowarska SA (30 proc.) i Van Pur (2 proc.).
Grupa Żywiec (należy do niej m.in. marka Warka) prezentowała się przede wszystkim na stadionach piłki nożnej (74,4 proc), podczas zawodów żużlowych (18,25 proc.) i meczów siatkówki mężczyzn (5,69 proc.). Carlsberg (m.in. Harnaś) – podczas skoków narciarskich (81,90 proc.), meczów piłki nożnej (12,29 proc.) i koszykówki mężczyzn (3,17 proc.). Kompania Piwowarska (m.in. Tyskie) zdominowała piłkę nożną (80,71 proc.), w znacznie mniejszym stopniu prezentowała się na zawodach żużlowych (8,38 proc.) i meczach siatkówki kobiet (3,70 proc.).
Badanie Pentagon Research oparte jest na monitoringu wystąpień poszczególnych marek w TVP 1, TVP 2, TVP 3, TV Polonia, TVN-ie, TVN 24, TVN Turbo, Polsacie, Polsat Sport i TV 4.



(ZAW) Press.pl