Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Panowie lubią słodkie

25.05.2005

Piw z sokiem piją tylko kobiety - to już nieprawdziwe twierdzenie. W sklepach i pubach po chmielowy napój z maliną czy jabłkiem coraz chętniej sięgają panowie.
Z badań przeprowadzonych przez Kompanię Piwowarską w Poznaniu wynika, że mężczyźni stanowią już 40 proc.
konsumentów piw z zawartością dodatków smakowych. Ta sama liczba - 40 proc. mężczyzn - pojawia się w raporcie Grupy Żywiec. Pijących „słodkie" piwa panów przybywa, bo co roku
udział tego rodzaju piw w rynku wzrasta o l proc. Dziś wynosi 5-6 proc.
- Nie prowadziliśmy jeszcze szczegółowych badań, ale wystarczy wejść do sklepu, aby zauważyć, że mężczyźni chętnie sięgają po piwa smakowe - mówi rzecznik prasowy
Carlsberga Leszek Siwecki.
Polski mężczyzna proszący o dolanie soku do kufla to jeszcze nie norma, ale już nikogo nie dziwi. Przynajmniej w dużych miastach, bo jak twierdzi znawca tematu i autor książki „Przewodnik piwosza" Ziemowit Fałat, reszta
kraju pozostaje przy tradycyjnych piwach. Z jego dociekań wiadomo, że pierwszym po 1989 roku piwem, które da się zakwalifikować do słodkich, było Cherry Beer z małego browaru w Barczewie koło Olsztyna. Browar w Barczewie już
nie istnieje, ale popyt na piwa ze słodkimi dodatkami nie minął. Browarom nie pozostało nic innego, jak tylko wziąć się do warzenia piwa z dodatkiem różnych soków dla obu płci.
- Naszą grupą docelową są młodzi i cieszący się m życiem
ludzie obojga płci - zapewnia Piotr Chmielecki, product
manager Browaru Belgia, producenta piwa Gingers.
Walka o mężczyzn na rynku piw smakowych robi się coraz ostrzejsza. Kompania Piwowarska, producent piwa Redd's,
po wypuszczeniu na rynek trunku o smaku jabłkowym wyprodukowała Redd's Red, czyli piwo malinowe. Odbiorcą obu
produktów mają być również mężczyźni.
- Grono osób, które nie pije tradycyjnego piwa ze względu
na jego gorycz, jest spore. To dla nich przygotowany został Redd's Red - mówi Beata Kaniewska z Kompanii Piwowarskiej.
Walkę na słodkim rynku piw prowadzi też Żywiec. Piwo Freeą o smaku wiśniowo-malinowym reklamowane jest przez młodych
ludzi obojga płci.

Marek Szopski, socjolog.

Wszystko wskazuje na to, że Polacy lubią słodkie rzeczy. Nie zauważyłem, żeby podobne zainteresowanie piwami smakowymi wykazywali Czesi, Niemcy, czy Anglicy. Kiedyś piwo z sokiem kojarzone było z kobietami. To, że dziś piją je również mężczyźni w Polsce, nie znaczy jednak, że stali się zniewieściali. Może to świadczyć o modzie, ale też o tym, że niektórzy lubią sami siebie oszukiwać. Pijąc słodkie piwo, udają, że nie pili alkoholu, a to przecież nieprawda.
Metro

JACEK RÓŻALSKI