Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Olsztyńskie ciemne piwo znane w świecie

30.11.2005

Ciemne piwo Heban produkowane w olsztyńskim browarze Jurand zdobyło złoty medal konkursu "Europejska gwiazda piwna" organizowanym przez Związek Prywatnych Browarów w Niemczech. Heban - oprócz Polaków - popijają już Amerykanie, Niemcy, Rosjanie, a wkrótce poznają go i Kanadyjczycy.
Heban na rynku jest od czerwca. Od tego czasu zdążył już zdobyć najwyższe wyróżnienie w Ogólnopolskim Święcie Chmielarzy i Piwowarów "Chmielaki", a w ubiegłym tygodniu podbił podniebienia jury międzynarodowego konkursu piwoszy w Norymberdze. Olsztyński Heban zdobył główną nagrodę w kategorii piw ciemnych. Doceniono m.in. jego barwę, smak, nagazowanie, pianę. - To dla nas wielkie wyróżnienie, bo w konkursie brało udział 150 browarów z 23 krajów świata, a jury oceniało aż 400 gatunków piwa - podkreśla Aleksander Roda, prezes zarządu Browarów Warmińsko- Mazurskich Jurand. - Satysfakcjonuje nas także to, że jesteśmy jedyną polską marką wyróżnioną na tym konkursie.

Heban jest najmłodszym dzieckiem olsztyńskich browarów. Jest mniej gorzki od znanego już Dublina. Piwo jest produkowane tradycyjną metodą fermentacji w otwartych kadziach i leżakowania w tankach. - Taki sposób produkcji jest bardzo czasochłonny, bo trwa do 60 dni, ale za to nasz Heban ma smak, który doceniają jurorzy prestiżowych konkursów - mówi Roda.

Heban można kupić nie tylko w warmińsko-mazurskich sklepach, ale i w hipermarketach całej Polski. - Sprzedaje się doskonale, tylko w ostatnich dwóch tygodniach hipermarkety jednej tylko sieci sprzedały 120 tys. butelek. To doskonały wynik - mówi prezes browaru. Heban znany jest też w Stanach Zjednoczonych i Rosji, a od kilku dni smakują go Niemcy - Finalizujemy kontrakt z Kanadą - informuje prezes Roda.

Kampania reklamowa Hebanu na razie ma ograniczony zasięg. Olsztyńska agencja reklamowa, która pomaga promować markę wpadła na pomysł, by w sklepach piwo proponowały klientom ciemnoskóre hostessy, ale na razie w całym województwie nie znaleziono pełnoletnich czarnoskórych modelek. Wiosną reklamy Hebanu powinny pojawić się w lokalnych stacjach telewizyjnych i w prasie. Prezes Roda nie kryje, że browar zamierza wykorzystać do promocji nagrody zdobyte przez Heban.

Gazeta Wyborcza

aw