Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Odwaga w ocenianiu kobiet niedozwolona w reklamie piwa

16.04.2009
Odwaga w ocenianiu kobiet niedozwolona w reklamie piwa 42-odwaga-w-ocenianiu-kobiet-niedozwolona-w-reklamie-piwa.jpg

Plakat reklamujący angielskie piwo o nazwie Odwaga został zablokowany przez tamtejszą instytucję regulującą rynek marketingowy. Przekazowi zarzucono promowanie nadmiernej śmiałości w ocenianiu kobiet.

Plakat reklamujący angielskie piwo o nazwie Odwaga pokazuje siedzącego na kanapie mężczyznę, który z zakłopotaniem spogląda na stojącą obok kobietę przymierzającą obcisłą sukienkę. Całość uzupełniają puszka i szklanka piwa u stóp mężczyzny i slogan "Miej odwagę, mój przyjacielu".

Advertising Standards Authority, instytucja regulująca angielski rynek reklamowy, odebrała trzy skargi zarzucające plakatowi sugerowanie, że picie promowanego piwa zwiększa odwagę mężczyzn do oceniania, a nawet wykorzystywania kobiet. Odpowiedzialna za tę kampanię firma Wells & Young's uzasadniała, że slogan nawiązuje do podobnych akcji prowadzonych w latach 50. i 80., a cały przekaz ma obrazować humorystyczne zdarzenia z codziennego życia konsumentów piwa Odwaga.
 

 

Po rozpatrzeniu tej sprawy Advertising Standards Authority oceniła, że połączenie na plakacie modelki ze sloganem i puszką piwa sugeruje, iż ten napój zwiększa odwagę mężczyzn w wyrażeniu negatywnej opinii o stroju kobiety. W konsekwencji instytucja zakazała dalszego rozpowszechniania reklamy w obecnej formie.
 

tw, WirtualneMedia.pl