Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Nowy wizerunek piwa Lech

15.06.2004

Od paru dni bursztynowy trunek leje się wyłącznie do zielonych butelek. Brązowe flaszki w ciągu dwóch tygodni mają zniknąć ze sklepów.
Lech należy do tzw. grupy upper mainstream, czyli do wyższej klasy średniej na rynku piwnym. - Ostatnio spadły ceny alkoholu i konsumenci zaczęli nam uciekać w kierunku grupy "premium" - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej. A to oznacza, że ci, którzy do tej pory sięgali po "Leszka", teraz coraz częściej wkładają do koszyka Carlsberga lub Heinekena.

Aby zatrzymać ten exodus, specjaliści od marketingu Kompanii Piwowarskiej postanowili odświeżyć wizerunek Lecha. I - podobnie jak konkurencja - też postawili na zieleń. Taki kolor ma bowiem zarówno nowa butelka, jak i etykieta Lecha Premium.

Tę decyzję poprzedziły długie badania. O opinię w sprawie nowego opakowania poproszono mieszkających w miastach mężczyzn w wieku 25-35 lat, legitymujących się wykształceniem średnim i wyższym, czyli tych, do których markach Lech jest adresowana. I choć zarówno w starej, jak i w nowej flaszce piwo jest takie same, respondenci orzekli, że trunek w nowym opakowaniu lepiej ich orzeźwia. Uznali także, że Lech w nowym wcieleniu bardzo przypomina zachodnie piwo i jest trunkiem przeznaczonym dla ludzi młodych i aktywnych. Konsumentom przypadła do gustu oszczędna etykieta, a poznaniakom - nowe godło, na którym widnieją biało-czerwone koziołki.

Ekolodzy nie muszą się obawiać, brązowe butelki nie zmarnują się. Browary nalewać będą do nich piwo innych swoich marek.

Gazeta Wyborcza

nat