Nowe szaty Koreba
Nominacja w wojewódzkim etapie XIII edycji konkursu Polski Producent Żywności 2009 to nie tylko prestiż dla browaru, ale także możliwość prezentacji swoich produktów podczas targów Polagra Food w Poznaniu. Udział w targach laureatów etapu wojewódzkiego współfinansowany jest przez marszałka województwa.
Podczas łódzkich targów browar Koreb zaprezentował serię projektów nowych etykiet piw z Łasku: Mocnego, Łaskiego, Miodowego, Żywego i Herbowego. Etykiety mają składać się z trzech części, ciekawostką jest wąski pasek pod główną etykietą, zawierający hasłowo podaną charakterystykę piwa, np. piwo niefiltrowane lub korzenne.
- Etykiety, które prezentujemy na targach w Łodzi nie mają jeszcze pełnego wysycenia barw, to dopiero wydruki komputerowe – zastrzegał Marek Kaczorowski, właściciel browaru Koreb. – W każdym razie ich charakter ma podkreślać, że są to piwa naturalne.
Nowe etykiety na butelkach piw Koreba powinny pojawić się jeszcze w marcu. Także w tym miesiącu Koreb trafić ma do 11 sklepów sieci Kaufland, na razie tylko w regionie łódzkim.
Browar Koreb na łódzkich targach turystycznych prezentował się w dwóch miejscach. Główne stoisko znalazło się na antresoli hali Expo, gdzie wystawiali się producenci żywności i twórcy ludowi. Ekspozycja Koreba, wraz z nalewakami dostępna była także w części „turystycznej” targów, na stoisku Lokalnej Grupy Działania Dolina Rzeki Grabi, z którą browar współpracuje, promując region.
Oprócz obecności łaskiego browaru na łódzkich targach turystycznych trudno było znaleźć informacje o innych tego typu firmach. Na stoisku prezentującym Wielkopolskę dostępny był folder browaru Edi ze Wschowy. Piotrków Trybunalski prezentował serię folderów tematycznych, w jednym z nich, zatytułowanym „Trakt żydowski” znalazła się wzmianka o browarze Braulińskiego i Spana. Województwo Śląskie przygotowało mapę „Szlak Zabytków Techniki”. Szlak obejmuje Tyskie Browarium, czyli muzeum funkcjonujące w ramach Browarów Tyskich. Szczegółowa informacja o muzeum znalazła się zarówno w części kartograficznej, jak i opisowej mapy.
Adam Kuźmicki, Bractwo Piwne