Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Nowa marka piwa z Browaru Łomża

20.01.2005

W grudniu oferta Browaru Łomża została poszerzona o nowy produkt - piwo Łomża Export w zielonej butelce bezzwrotnej o pojemności 0,5L. Prezes Andrzej Rutkowski podkreśla, że jego wprowadzenie to znaczący krok w rozwoju marki Łomża, który ma poszerzyć grono jej odbiorców na rynku krajowym o nowe grupy konsumentów.
Browar Łomża to firma o zasięgu regionalnym, dlatego jej kierownictwo szczególną wagę przykłada do identyfikowania i zaspokajania potrzeb miłośników piwa zamieszkujących
północno-wschodnią cześć kraju. Strategia ta przynosi oczekiwane rezultaty: Łomża Wyborowe - podstawowa marka browaru - to obecnie jedno z najlepiej znanych piw na Podlasiu, cieszące się jednocześnie bardzo wysoką lojalnością konsumentów.
-Przeprowadzone w ostatnim czasie badania pokazały, że w naszej ofercie brakowało dotąd produktu, który mógłby swobodnie konkurować z piwami z „górnej półki" - mówi
prezes Andrzej Rutkowski. - Postanowiliśmy to zmienić. Dzięki Exportowi „Łomża" w większym niż dotąd stopniu będzie trafiać do osób o wyższym statusie społecznym i materialnym, szczególnie ceniących prestiż, a przy wyborze piwa zwracających uwagę na markę i atrakcyjne opakowanie.
Badania konsumenckie miały także znaczący wpływ na ostateczny wygląd opakowania nowego piwa. To właśnie na ich podstawie została podjęta decyzja, że otrzyma ono „własną", zieloną butelkę. Badania wykazały, że zieleń butelki pozwala
marce wyróżnić się wśród szerokiej oferty browarów oraz w istotny sposób wpływa na decyzje zakupowe odbiorców finalnych. Na etykiecie nie mogło zabraknąć pary w strojach kurpiowskich oraz szarfy z napisem ŁOMŻA - elementów od lat silnie kojarzonych z piwami tej marki. Zyskały one jednak nową kolorystykę, harmonijnie komponującą się z zielonym odcieniem butelki. Opakowanie Łomży Export przyciąga uwagę elegancją i nadaje piwu bardzo aspiracyjny charakter, odpowiadający wymaganiom grup konsumentów, do których
produkt jest skierowany.
Nazwa Export stanowi nawiązanie do obecności marki Łomża
na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, dokąd jest eksportowana od 1997 r.
Dostępna początkowo głównie w tradycyjnych ośrodkach polonijnych, z czasem trafiła także do popularnych wśród Amerykanów sieci detalicznych, zyskując nowych konsumentów,
niekoniecznie mogących pochwalić się polskimi korzeniami.
Dziś „Łomża" należy do najpopularniejszych polskich marek piwa sprzedawanych w USA, a Browar Łomża zajmuje miejsce w czołówce browarów w Polsce pod względem udziału eksportu w całości sprzedaży.
- Sukcesy, jakie nasze piwo odnosi na wymagającym rynku amerykańskim, to najlepszy dowód najwyższej jakości produktu i doskonała rekomendacja dla jego nabywców tu,
w kraju - deklaruje prezes Andrzej Rutkowski. - Właśnie dlatego elementy graficzne podkreślające obecność
marki Łomża w USA pojawiły się także na materiałach promujących Łomżę Export w punktach sprzedaży.
Gazeta Współczesna

Art reklamowy