Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Nigdy nie jeżdżę po alkoholu - inicjatywa przemysłu piwowarskiego

27.03.2008

Od 1 kwietnia br. przemysł piwowarski wprowadza sukcesywnie oznakowanie opakowań piwa symbolem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Projekt jest integralną częścią realizowanego przez przemysł wieloletniego programu edukacyjnego na temat nie prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Symbol „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” znajdzie się na butelkach i puszkach piwa produkowanych w Polsce przez browary – sygnatariuszy „Porozumienia”.
Oznakowanie opakowań symbolem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest wspólną inicjatywą browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie: Kompanii Piwowarskiej SA, Grupy Żywiec SA, Carlsberg Polska SA oraz Royal Unibrew Polska Sp. z o.o., reprezentujących ponad 90% rynku piwa w Polsce. Browary te podpisały „Porozumienie” regulujące zasady stosowania symbolu „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na opakowaniach piwa.Przedsięwzięcie jest dopełnieniem realizowanej przez przemysł piwowarski długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji piwa, a w tym szczególnym przypadku - na temat nie prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Udostępnienie przez producentów części etykiety piwa i wprowadzenie symbolu „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” nie jest działaniem jednorazowym. Będzie stałym elementem opakowań jednostkowych piwa i jednocześnie integralną częścią prowadzonych przez nas działań edukacyjnych – informuje Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie. Działania edukacyjne na temat nie prowadzenia pojazdów po alkoholu zostały zapoczątkowane przez przemysł piwowarski już w latach 90-tych. W październiku 2006 roku Związek Pracodawców - Browary Polskie podpisał Europejską Kartę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, będącą inicjatywą Komisji Europejskiej na rzecz zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Europie. Browary Polskie zainicjowały kampanię „Prowadzący – niepijący”, realizowaną we współpracy z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Policją. Projekt skierowany jest do młodych kierowców i opiera się na interaktywnych animacjach, prowadzonych w pubach, klubach i dyskotekach przez specjalne przeszkolone zespoły animatorów. Działaniom edukacyjnym w lokalach towarzyszą kontrole trzeźwości kierowców prowadzone przez wydziały ruchu drogowego Policji. Program jest realizowany od dwóch lat w wybranych miastach. Działania edukacyjne zostały dotychczas przeprowadzone w Łodzi, Poznaniu, Krakowie, aglomeracji katowickiej oraz w Warszawie. W animacjach wzięło udział ponad 60 tysięcy osób. Wprowadzenie symbolu „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wpisuje się w strategię realizowanego programu edukacyjnego i planów jego rozwoju w przyszłości. Liczne badania marketingowo - konsumenckie przeprowadzane przez browary dowodzą, że komunikat w pierwszej osobie dotyczący nie prowadzenia pojazdów po alkoholu na opakowaniu piwa sprawia, że konsument się z nim utożsamia, jest wiarygodny i ma potencjał do zmiany zachowań kierowców. Treść przekazu „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” odwołuje się do konkretnych zachowań i jest przeciwieństwem ogólnych komunikatów zakazów czy nakazów, których konsument nie akceptuje i się z nimi nie utożsamia. Hasło oceniono jako bardzo trafne i czytelne, będące formą zasady, której, ludzie powinni przestrzegać, a symbol na etykiecie jest jej naturalnym przypomnieniem. Wierzymy, że tylko połączenie bezpośredniej, interaktywnej edukacji, którą prowadzimy w pubach i klubach z komunikacją na etykietach produktu będzie skuteczniej oddziaływać na konsumenta – z jednej strony zwiększając świadomość problemu, jakim jest prowadzenie pojazdów po alkoholu, z drugiej strony – zmniejszając społeczną akceptację dla tego rodzaju zachowań – dodaje Danuta Gut. Butelki i puszki, z symbolem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” będą dostępne na półkach sklepowych sukcesywnie od 1 kwietnia. Kolejna faza kampanii „Prowadzący – niepijący” planowana jest od 18 kwietnia, tym razem w Lublinie. Działania będą następnie kontynuowane w kolejnych miastach, między innymi w Trójmieście i Olsztynie. Rezultatem prowadzonej kampanii edukacyjnej będzie stworzenie internetowego Klubu Odpowiedzialnego Kierowcy, sygnowanego symbolem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, dokładnie tym samym, który jest na etykietach piwa.Marketing przy kawie