Najlepsze lata piwa minęły
W pierwszej połowie roku sprzedaż piwa w kraju wzrosła tylko o 3,3 proc. – mniej, niż przewidywały browary. Ich oczekiwania zmieniły się już po fatalnych wynikach drugiego kwartału. W czasie, gdy rozgrywano Euro 2008, sprzedaż piwa w kraju wzrosła tylko o 1,3 proc. Dla porównania rok wcześniej dynamika sięgała 13,5 proc.
Co gorsza, w lipcu i sierpniu browary nie poprawiły ubiegłorocznych wyników finansowych. – Trend nie jest najlepszy, – przyznał na wczorajszej konferencji prasowej ustępujący prezes Carlsberga Marcin Piróg.
Jego grupa się spodziewa, że poprawi wyniki sprzedaży w tym roku maksymalnie o 2 proc. Grupa Żywiec na razie podtrzymuje swoje wcześniejsze zapowiedzi wzrostu na poziomie 3,8 proc. – Czekamy na wyniki września – zaznacza Grzegorz Szczepański, dyrektor ds. korporacyjnych GŻ.Znacznie lepiej od średniej rynkowej radzi sobie największy gracz – Kompania Piwowarska, która zwiększyła udział w rynku do 41 proc. Wyniki sprzedaży za osiem miesięcy poprawiła o ponad 6 proc.
więcej w Rzeczpospolitej, Rzeczpospolita
biznes-polska.pl