Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Mniej piwa w telewizji

21.01.2009

Politycy zajmą się obecnością piwa w telewizji. Jak informuje Dziennik, reklamy piwa, które dziś mogą być pokazywane w telewizji i kinach już po godzinie 20, prawdopodobnie znikną z ekranów.

Resort zdrowia dąży do przywrócenia sytuacji sprzed 2003 roku, kiedy to spoty z piwem można było emitować w telewizji dopiero po godzinie 23. Resort chce w ten sposób ograniczyć wpływ reklam alkoholu na dzieci - pisze Dziennik .

Ministerstwo zdrowia wspiera między innymi Krzysztof Brzózka, szefa Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, który twierdzi, że w tej kwestii potrzebna jest zmiana, bo w Polsce alkohol piją coraz młodsi.

Zapowiedź wprowadzenia zmian już spotkała się z ostrym sprzeciwem ze strony producentów piwa. Ich zdaniem nikt do tej pory nie udowodnił związku między reklamą a spożywaniem alkoholu przez młodych ludzi. Proponowane przez ministerstwo zdrowia ograniczenia oznaczają spore kłopoty dla browarów.
 

Źródło: Dziennik

Łukasz Szewczyk. Media2.pl