Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Mniej piwa w telewizji

18.05.2006

Reklamowanie piwa w telewizji będzie zakazane pomiędzy godz. 6 a 23. Takie obostrzenia przewiduje znowelizowany projekt ustawy o wychowaniu w trzeźwości przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia.
Do dokumentu dotarł i opisał sprawę Dziennik.

Ministerstwo powołuje się na amerykańskie badania, z których wynika, że istnieje związek pomiędzy długością reklam i porą ich emisji a ilością alkoholu, który spożywa młodzież.

- Ustawodawca nie zdaje sobie sprawy, że w telewizji reklamują się przede wszystkim największe browary i najdroższe marki piwa. Młodzież zaś zazwyczaj kupuje tańsze produkty, które tak się nie reklamują - mówi Dziennikowi Melania Popiel, rzecznik prasowy Carlsberga. Podobnego zdania jest Dorota Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawcó "Browary Polskie". - Najłatwiej powiedzieć, że to my jesteśmy winni rozpijania młodzieży. Wiara, że przesunięcie granicy emisji reklam z godziny 20 na 23 rozwiąże ten problem, to złuda - uzasadnia. Przedstawiciele browarów zapowiadają rozmowy z Ministerstwem Zdrowia.

Zdaniem Dziennika przeciwne ustawie są również stacje telewizyjne, którym reklamy piwa przyniosły w ub. roku 260 mln zł (dane Expert-Monitor).

MediaRun.pl

Ł. Macheta