Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Medal dla Fratera

11.10.2007

Frater Pszeniczny na XV Jesiennym Spotkaniu Browarników zdobył srebrny medal w kategorii piw pszenicznych. Tym samym został najlepszym piwem pszenicznym wśród piw polskich.

W starciu o miano najlepszego piwa w swojej kategorii Frater zdobył wysoką notę 4,68, niższą o jedyne 0,05 punktu piwa z importu. Degustacja w Otartym Konkursie Piw odbywa się na podstawie Polskiej Normy. Specjaliści – profesjonalni degustatorzy – oceniają zapach, smak, nasycenie, smakowitość oraz goryczkę konkursowych trunków. Kolejność podawani trunków jest losowa, punktacja zaś obliczana jest na podstawie oddanych kart degustacyjnych.
W ocenie degustacyjnej biorą udział przeszkoleni pracownicy browarów, którzy na co dzień zajmują się oceną jakości produkowanych u nich piw oraz przeszkoleni członkowie Bractwa Piwnego, mający często za sobą udziały w międzynarodowych konkursach piw. Dobór osób do poszczególnych grup oceniających piwa w danym asortymencie jest przeprowadzany drogą losowania z wykluczeniem możliwości udziały w danej grupie więcej niż jednego przedstawiciela danego browaru – podsumował prof. Wojciech Ambroziak z Politechniki Łódzkiej, przewodniczący Jury Konkursu. 

Nowy Frater Pszenicznym, mimo krótkiej obecności na rynku (od maja 2007 roku), z powodzeniem konkuruje z importowanymi „gigantami” także sprzedażowo. Wyniki pokazują ogromną dynamikę wzrostu tej marki. Przykładowo w lipcu br. średnia miesięczna sprzedaż w hipermarketach dla Fratera Pszenicznego wyniosła 146,1 litra (średnio 292 butelki na sklep w miesiącu). Tym samym zdetronizował on konkurentów. Dla porównania średnia sprzedażowa dotychczasowego lidera utrzymywała się na poziomie 126,1 litra (o 40 butelek mniej niż Frater), a kolejnego importowanego z Niemiec piwa – na poziomie 32,4 litra miesięcznie (czyli o 227 butelek mniej niż Frater).

Tak duża popularność Fratera Pszenicznego zachęciła nas do nowej propozycji dla naszych konsumentów. W sieciach hipermarketów rozpoczęliśmy sprzedaż promocyjnych clipów 3+1. Klient, kupując trzy butelki Fratera Pszenicznego dostaje czwartą w prezencie. Tym samym klienci mogą dłużej delektować się smakiem i aromatem dobrego piwa pszenicznego – powiedział Jacek Grabarczyk, Brand Manager marki.

Specjalną promocję konsumencką Fratera Pszenicznego zaplanowano na październik i listopad br.


***

Frater Pszeniczny (na rynku od maja br.) jest tradycyjnie warzonym piwem o słodko-kwaśnym smaku z lekko wyczuwalną nutą goryczki. Frater Podwójny (na rynku od maja br.) to wyjątkowe piwo górnej fermentacji o ciemno-bursztynowej barwie. Swój niepowtarzalny charakter oraz nazwę zawdzięcza podwójnemu procesowi fermentacji podczas, którego dla wydobycia subtelnego smaku oraz bogatego aromatu, po raz drugi fermentuje w i dojrzewa w butelce. Obydwa trunki są piwami górnej fermentacji i reprezentują segment produktów Premium.

Marketing przy Kawie