Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Marki pozostaną

22.05.2003

Zwiększenie produkcji, nowe inwestycje i zachowanie nazwy – to pierwsze zapowiedzi nowego właściciela Browaru Dojlidy, którym jest Kompania Piwowarska SA.
Kompania Piwowarska SA odkupiła większościowy pakiet udziałów w Browarze Dojlidy sp. z o.o. od Radeberger Gruppe AG. Do tak znanych marek jak Lech i Tyskie dołączyły Dojlidy. Radeberger Gruppe AG sprzedał 98,8 proc. swoich udziałów w Browarze, po tym jak pozytywnie wypadła kontrola przedsiębiorstwa przez nabywcę.
Jeszcze przed nabyciem akcji Kompania Piwowarska SA deklarowała utrzymanie w Białymstoku produkcji rodzimego piwa.
– Chcemy utrzymać obecnie produkowane w Białymstoku marki i dzięki posiadanej sieci handlowej rozprowadzać je na terenie całego kraju – stwierdził Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowrskiej SA.
Białostocki Browar czekają w najbliższym czasie inwestycje mające na celu zwiększenie produkcji, która obecnie wynosi 734 tys. hektolitrów piwa rocznie. Dla porównania w ubiegłym roku Kompania Piwowarska sprzedała 8,34 mln hektolitrów piwa. W grupie marek kompanii, białostockie dojlidy mają oferować piwo niedrogie o lokalnie silnej marce, gdyż jak wynika z badań rynkowych, to właśnie na taki trunek rośnie od kilku lat popyt w Polsce.
Wraz ze zmianą właściciela, ustąpił dotychczasowy prezes Browaru Dojlidy – Wieland Hoppen. Jego miejsce zajął Gary Cattell z Republiki Południowej Afryki, który od siedmiu lat pracuje w Polsce dla koncernu SABMiller mającego większościowy (70 proc.) pakiet akcji Kompanii Piwowarskiej SA.

Gazeta Współczesna

JBB