Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Marki Tyskie i Żubr po raz kolejny docenione i nagrodzone

10.12.2007

W opublikowanym właśnie przez dziennik „Rzeczpospolita” corocznym raporcie „Marki polskie. Ranking najcenniejszych polskich marek” marki Kompanii Piwowarskiej uplasowały się bardzo wysoko i odnotowały wyraźny wzrost wartości. Tyskie (10. pozycja w rankingu) znalazła się jako jedyna z kategorii FMCG w pierwszej dziesiątce rankingu, natomiast wartość Żubra, względem roku poprzedniego, wzrosła aż o 99% z 240,5 do 479,3 mln złotych.

Tyskie to niekwestionowany lider polskiego rynku piwa i najbardziej doceniana polska marka piwna za granicą, głównie na terenie Wielkiej Brytanii, Niemiec, USA, Kanady, Irlandii, Francji, Holandii i Islandii. Konsekwentnie realizowana strategia pozwoliła tej marce stać się ogólnopolskim symbolem piwa w bardzo krótkim czasie. Tyskie to teraz nie tylko ulubione piwo Polaków posiadające ponad 7 milionów konsumentów, ale również najsilniejsza marka z sektora FMCG w kraju. Od kilku lat Tyskie jest mocno związane ze sportem – jest m.in. sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski i jej trenera, Leo Beenhakkera, oraz autorem wyróżnionej statuetką Effie 2007 kampanii „Wywieśmy flagi, pomóżmy Naszym”. Tyskie dzięki licznym nagrodom zdobytym w największych międzynarodowych konkursach piwnych (m.in. The Brewing Industry International Awards) zyskała status eksperta w swojej dziedzinie i miano reprezentanta naszego kraju na europejskiej arenie. Trwająca właśnie promocja konsumencka „Europejska Kultura Piwa” i wydane ostatnio w nakładzie ponad miliona egzemplarzy „Tyskie Vademecum Piwa” są potwierdzeniem pozycji Tyskiego jako lidera rynku. Tyskie oznacza dzisiaj nie tylko dumę Śląska, ale i dumę całej Polski oraz symbol polskiego piwa. – powiedział Tomasz Kanton, brand PR manager w Kompanii Piwowarskiej.

Żubr jest jedną z najbardziej dynamicznych marek na rynku. W latach 2003 – 2007 jego udział w rynku wzrósł z 0,1% do 12,9%. Jest to przede wszystkim wynikiem dobrej analizy rynku, przemyślanej strategii i konsekwencji w działaniu. Żubr należy dziś do zaszczytnego grona najbardziej wartościowych marek w Polsce; jest dziś drugą największą marką na rynku piwa i ma ponad 5 milionów konsumentów. Pod względem postrzeganej wartości wyprzedza wszystkie uznane marki konkurencyjne. Na sukces marki składa się silna i wyróżnialna ikona oraz nazwa, wysokiej stabilnej jakości produkt, uczciwa cena, bardzo szeroka dostępność w handlu oraz świetna reklama. Już pierwsza reklama Żubra pt. „Mruczando” wyznaczyła nowy standard na polskim rynku. Warto podkreślić, że już od 4 lat każda kolejna reklama zaskakuje, a jednocześnie cała ich seria jest niezwykle spójna. Reklamy te są bardzo lubiane przez konsumentów i mają niewątpliwy wpływ na pozytywne postrzeganie marki. Marka regularnie pobija rekordy w różnych kategoriach. Tegoroczna promocja „Dwa Żubry i spokój” jest zaliczana do najbardziej efektywnych i najpopularniejszych promocji na polskim rynku. Jej efekty sprzedażowe znacznie przekroczyły zakładane cele. – dodaje Tomasz Kanton.

Marki, które w ciągu ostatnich lat wyrosły ponad swoje macierzyste regiony, nie zapominają o swoich korzeniach. Tyskie, będąc marką ogólnopolską od lat angażuje się w akcje mające na celu wzmocnienie więzi emocjonalnych z lokalnymi konsumentami. Sztandarowym projektem tego typu na Górnym Śląsku jest wspieranie przekształcania chorzowskiego Parku Kultury i Wypoczynku w zieloną oazę i atrakcyjne miejsce spędzania wolnego czasu.

Marka Żubr od kilku już lat stale współpracuje z Białowieskim Parkiem Narodowym otaczając opieką nie tylko sam Park, ale także stado białowieskich żubrów. Propagując odpowiedzialne spożycie alkoholu, zgodne z literą obowiązującego prawa, Żubr stworzył takie mechanizmy promocji, które wspomagają prospołeczne i bliskie naturze cele. Pieniądze zebrane w trakcie letniej promocji konsumenckiej pozwoliły odnowić miejsca uznawane za zielone i rekreacyjne wizytówki Białegostoku, Elbląga, Olsztyna, Lublina, Płocka i Włocławka.

***

Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad Produkcji na Światowym Poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft i Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku.

Marketing przy kawie