Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Marka/promocja

05.06.2006

Polski rynek piwa jest piąty co do wielkości w Europie (po Niemczech,Wielkiej Brytanii, Rosji i Hiszpanii). W 1993 roku udział Polski w europejskim rynku piwa wynosił 3 proc., obecnie jest on dwukrotnie wyższy.
Rynek ten charakteryzuje wysoka sezonowość i duża lojalność
konsumentów w stosunku do marek. Mimo sporego rozdrobnienia,
wynikającego z silnej pozycji marek lokalnych, główna walka
toczy się pomiędzy trzema graczami: Kompanią Piwowarską,
Grupą Żywiec i Carlsberg Polska (ich łączny udział w rynku przekracza 80 proc.).
Niekwestionowanym liderem polskiego rynku piwa jest Tyskie,
które cieszy się ogromną sympatią konsumentów. Klucz do spektakularnego sukcesu tego piwa tkwi w bardzo konsekwetnie
realizowanych i komunikowanych wartościach marki, z których
najważniejszą jest doskonała jakość piwa Tyskie.

JAKOŚÄ† OD POKOLEŃ

Jednym z elementów budujących wysoką jakość Tyskiego jest
tradycja jego warzenia. Niewiele jest marek mających tak długą i bogatą historię. Jej korzenie sięgają XVI wieku, choć za oficjalną datę powstania Browarów Tyskich uważa się rok 1629. To właśnie z tego okresu pochodzi najstarszy zapis
o browarze, zachowany w Urbanium ab Anno 1629, czyli
urbarzu państwa pszczyńskiego.
Krótki fragment w spisie nieruchomości mówi m.in. o leżakowaniu oraz o niepowtarzalnym smaku trunku, określanego
już wtedy jako „pierwsza klasa".

JAKOŚÄ† NA MEDAL

Jakość Tyskiego była wielokrotnie doceniana i nagradzana przez znawców oraz smakoszy piwa na całym świecie. Ostatnim
spektakularnym sukcesem jest zdobycie złotego medalu i Grand
Prix w konkursie The Brewing Industry International Awards.
Tyskie, startując w najbardziej obleganej kategorii piw typu lager, otrzymało obydwa wyróżnienia, pokonując 172 konkurentów z całego świata. Laury tego londyńskiego
konkursu uznawane są w światowej branży piwowarskiej za najwyższy honor — nazywa się je „piwnymi Oscarami". Tym bardziej znamienny jest fakt, że marce Tyskie udało się to dwukrotnie - w całej ponad stuletniej historii konkursu nie zdarzyło się nigdy wcześniej, by ta sama marka piwa dwa razy zdobyła te prestiżowe wyróżnienia.

Precyzyjna identyfikacja potrzeb konsumenta, a następnie konsekwentne budowanie wizerunku marki oraz spójność
w wykorzystywaniu różnych form komunikacji procentują powszechną znajomością marki. Tyskie należy dzisiaj do grona
najbardziej cenionych polskich marek. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, organizowanym przez „Rzeczpospolitą" we współpracy z Ernst & Young w 2005 roku, Tyskie zajęło pierwsze miejsce pod względem wartości
marki w kategorii FMCG (Fast Moving Consumer Goods).

EKSPERCI POLECAJĄ

Uznanie zagranicznych ekspertów stało się przewodnim motywem
kampanii reklamowej Tyskiego, budując nie tylko wizerunek piwa cenionego na całym świecie, lecz również podkreślając autentyczność marki. W 1999 roku w emisji pojawił się film reklamowy „Irlandia". Był to pierwszy z serii filmów
tworzących kampanię „Znawcy piwni na całym świecie wybierają
Tyskie" i, jak się okazało, przełom w komunikacji marki. Po tym filmie, w ciągu kolejnych lat, w emisji pojawiło się osiem filmów, których akcja umiejscowiona była w Australii, Belgii, Czechach, Hiszpanii, Niemczech, Nowej Zelandii, Norwegii i Szkocji. Kampania ta była wielokrotnie
nagradzana. W listopadzie 2004 roku została uhonorowana złotym medalem w kategorii „kampania długofalowa" w konkursie efektywności kampanii reklamowych EFFIE 2004.

NASZE NAJLEPSZE

Dzięki konsekwentnej i autentycznej komunikacji marki oraz
niezmiennie wysokiej jakości produktu Tyskie jest dziś najchętniej kupowanym piwem w Polsce. Miliony konsumentów darzy je zaufaniem, wiedząc, że jego smak ich nie zawiedzie.
Od lat Tyskie jest bliskie Polakom oraz wydarzeniom, które są dla nich ważne. Stąd też od 2005 roku marka jest oficjalnym sponsorem Reprezentacji Polski. Ten związek
jest nieprzypadkowy. Tyskie to sponsor, za którym stoją pasjonaci piłki. To właśnie pracownicy Browarów Tyskich
wystąpili w pierwszej kampanii przedstawiającej Tyskie jako
sponsora Reprezentacji i opowiedzieli o swoich przeżyciach
związanych z kibicowaniem. W tym roku wielkie emocje będą
towarzyszyć Mistrzostwom Świata w Piłce Nożnej Niemcy 2006.
Tyskie chce włączyć się w mundialową gorączkę, wspierając
zarówno polską drużynę, jak i jej oddanych kibiców w całej
Polsce.
Puls Biznesu

Puls Biznesu