Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Lubią go

21.08.2006

Okocim warzy coraz więcej.
Okocim to ulubione piwo Polaków przebywających poza krajem - sprzedaż eksportowa Carlsberg Polska w II kwartale br.
wzrosła aż o 12 proc. Najdynamiczniej rosnące rynki to
kraje młodej emigracji zarobkowej - Wielka Brytania (+121 proc.) i Irlandia (+110 proc.). Bardzo dynamicznie
rośnie też eksport do Stanów Zjednoczonych (+14 proc.), na
którym Okocim jest liderem piw polskich, z 40-procentowym
udziałem w tym sektorze. Carlsberg Polska jest także
praktycznie monopolistą w sprzedaży piwa beczkowego
w USA.
Do tak spektakularnych wzrostów przyczyniła się rosnąca
liczba Polaków mieszkających za granicą, jak również
konsekwentne budowanie i rozwój dystrybucji. Carlsberg
Polska sprzedaje na eksport 7 marek do 12 państw: Stanów
Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Grecji, Hiszpanii, Szwecji, Finlandii, Islandii, a nawet Australii i Nowej Zelandii.
Okocim jest doceniany za granicą nie tylko przez naszych rodaków - w marcu OKOCIM Mocne zostało nagrodzone złotym medalem w kategorii piw „lager" przez Beverage Tasting Institute w USA. Nagrodę przyznano na podstawie „ślepych" testów - oceniający nie znali marki piwa, a jedynie jego kategorię. Wśród testowanych marek znalazły się wszystkie piwa dostępne na rynku amerykańskim.
Gazeta Krakowska

(ECE)