Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Lodówki, szklanki i parasole nagrodą za lojalność

15.07.2006

Ostra konkurencja między producentami to korzyść dla odbiorców. Najhojniejsi są wytwórcy alkoholi i napojów. Jednak w zamian za prezenty oczekują oni, że ich marki będą dobrze wyeksponowane i rekomendowane.
Browary restauracjom i pubom oferują wyposażenie ogródka, kufle, parasole, lodówki. Przedsiębiorcy uważają, że sporo mogą zyskać, podpisując umowę o współpracy.

Powodem takiej hojności producentów piwa jest bardzo duża konkurencja na rynku. - Swoim najlepszym klientom urządzamy nawet ogródek piwny. Zapewniamy ławy, stoły, a także parasole z logo firmy - mówi Melania Popiel, rzecznik prasowa firmy Carlsberg. - Nie jesteśmy w stanie wyposażyć wszystkich lokali, dlatego wybieramy takie, które mają dobre wyniki sprzedażowe i podpisaną z nami na dłuższy okres umowę. Nie mogę ujawnić szczegółów kontraktów, bo warunki współpracy są ustalane indywidualnie.

Standardowo Carlsberg wyposaża bary w szklanki, a także nalewaki do piwa. Na podobnych zasadach współpracują inne browary. - Kanał dystrybucji HoReCa jest dla producentów piwa bardzo ważny. Restauracje, w których sprzedawane jest nasze piwo, zaopatrujemy w szklanki, tace, otwieracze, fartuchy i ręczniki dla barmanów, a także meble i parasole z odpowiednim dla danej marki brandingiem. Szczegółowy zakres świadczeń jest zawsze uzależniony od indywidualnych umów. Zależy on od wielu czynników, z których najważniejszy to jakość punktu (głównie jego lokalizacja) oraz wielkość przewidywanej sprzedaży - wyjaśnia Justyna Piszczek, rzecznik prasowa w Grupie Żywiec.
(...)

Czy rzeczywiście tego potrzebujesz

Maciej Walerowski, współwłaściciel kawiarni Kamea w Poznaniu Zanim weźmiemy od dostawców produktów wyposażenie lokalu czy lodówkę, trzeba pomyśleć, czy to się opłaca i czy rzeczywiście tego potrzebujemy. Firmy nie rozdają prezentów za darmo. W zamian oczekują podpisania umowy na wyłączność albo dużej sprzedaży towaru i jego promocji.
(...)
Cenię sobie długoletnią współpracę z firmą Bols, która zaoferowała mi bezpłatną pomoc w fachowej aranżacji wnętrza kawiarni. Także z przedstawicielem Kompanii Piwowarskiej doszliśmy do korzystnego dla obu stron porozumienia. W ofercie mam również ciemne piwo Guinnessa i nie musiałem rezygnować z tej marki, ponieważ pracownik Kompanii bardzo rozsądnie stwierdził, że te marki nie kolidują ze sobą. Biorę również od nich szklanki firmowe. Jednak unikam innych reklam.


Rzeczpospolita

KINGA ŻELAZEK