Lodówki, szklanki i parasole nagrodą za lojalność
15.07.2006
Ostra konkurencja między producentami to korzyść dla odbiorców. Najhojniejsi są wytwórcy alkoholi i napojów. Jednak w zamian za prezenty oczekują oni, że ich marki będą dobrze wyeksponowane i rekomendowane.
Browary restauracjom i pubom oferują wyposażenie ogródka, kufle, parasole, lodówki. Przedsiębiorcy uważają, że sporo mogą zyskać, podpisując umowę o współpracy.
Powodem takiej hojności producentów piwa jest bardzo duża konkurencja na rynku. - Swoim najlepszym klientom urządzamy nawet ogródek piwny. Zapewniamy ławy, stoły, a także parasole z logo firmy - mówi Melania Popiel, rzecznik prasowa firmy Carlsberg. - Nie jesteśmy w stanie wyposażyć wszystkich lokali, dlatego wybieramy takie, które mają dobre wyniki sprzedażowe i podpisaną z nami na dłuższy okres umowę. Nie mogę ujawnić szczegółów kontraktów, bo warunki współpracy są ustalane indywidualnie.
Standardowo Carlsberg wyposaża bary w szklanki, a także nalewaki do piwa. Na podobnych zasadach współpracują inne browary. - Kanał dystrybucji HoReCa jest dla producentów piwa bardzo ważny. Restauracje, w których sprzedawane jest nasze piwo, zaopatrujemy w szklanki, tace, otwieracze, fartuchy i ręczniki dla barmanów, a także meble i parasole z odpowiednim dla danej marki brandingiem. Szczegółowy zakres świadczeń jest zawsze uzależniony od indywidualnych umów. Zależy on od wielu czynników, z których najważniejszy to jakość punktu (głównie jego lokalizacja) oraz wielkość przewidywanej sprzedaży - wyjaśnia Justyna Piszczek, rzecznik prasowa w Grupie Żywiec.
(...)
Czy rzeczywiście tego potrzebujesz
Maciej Walerowski, współwłaściciel kawiarni Kamea w Poznaniu Zanim weźmiemy od dostawców produktów wyposażenie lokalu czy lodówkę, trzeba pomyśleć, czy to się opłaca i czy rzeczywiście tego potrzebujemy. Firmy nie rozdają prezentów za darmo. W zamian oczekują podpisania umowy na wyłączność albo dużej sprzedaży towaru i jego promocji.
(...)
Cenię sobie długoletnią współpracę z firmą Bols, która zaoferowała mi bezpłatną pomoc w fachowej aranżacji wnętrza kawiarni. Także z przedstawicielem Kompanii Piwowarskiej doszliśmy do korzystnego dla obu stron porozumienia. W ofercie mam również ciemne piwo Guinnessa i nie musiałem rezygnować z tej marki, ponieważ pracownik Kompanii bardzo rozsądnie stwierdził, że te marki nie kolidują ze sobą. Biorę również od nich szklanki firmowe. Jednak unikam innych reklam.
Powodem takiej hojności producentów piwa jest bardzo duża konkurencja na rynku. - Swoim najlepszym klientom urządzamy nawet ogródek piwny. Zapewniamy ławy, stoły, a także parasole z logo firmy - mówi Melania Popiel, rzecznik prasowa firmy Carlsberg. - Nie jesteśmy w stanie wyposażyć wszystkich lokali, dlatego wybieramy takie, które mają dobre wyniki sprzedażowe i podpisaną z nami na dłuższy okres umowę. Nie mogę ujawnić szczegółów kontraktów, bo warunki współpracy są ustalane indywidualnie.
Standardowo Carlsberg wyposaża bary w szklanki, a także nalewaki do piwa. Na podobnych zasadach współpracują inne browary. - Kanał dystrybucji HoReCa jest dla producentów piwa bardzo ważny. Restauracje, w których sprzedawane jest nasze piwo, zaopatrujemy w szklanki, tace, otwieracze, fartuchy i ręczniki dla barmanów, a także meble i parasole z odpowiednim dla danej marki brandingiem. Szczegółowy zakres świadczeń jest zawsze uzależniony od indywidualnych umów. Zależy on od wielu czynników, z których najważniejszy to jakość punktu (głównie jego lokalizacja) oraz wielkość przewidywanej sprzedaży - wyjaśnia Justyna Piszczek, rzecznik prasowa w Grupie Żywiec.
(...)
Czy rzeczywiście tego potrzebujesz
Maciej Walerowski, współwłaściciel kawiarni Kamea w Poznaniu Zanim weźmiemy od dostawców produktów wyposażenie lokalu czy lodówkę, trzeba pomyśleć, czy to się opłaca i czy rzeczywiście tego potrzebujemy. Firmy nie rozdają prezentów za darmo. W zamian oczekują podpisania umowy na wyłączność albo dużej sprzedaży towaru i jego promocji.
(...)
Cenię sobie długoletnią współpracę z firmą Bols, która zaoferowała mi bezpłatną pomoc w fachowej aranżacji wnętrza kawiarni. Także z przedstawicielem Kompanii Piwowarskiej doszliśmy do korzystnego dla obu stron porozumienia. W ofercie mam również ciemne piwo Guinnessa i nie musiałem rezygnować z tej marki, ponieważ pracownik Kompanii bardzo rozsądnie stwierdził, że te marki nie kolidują ze sobą. Biorę również od nich szklanki firmowe. Jednak unikam innych reklam.
Rzeczpospolita
KINGA ŻELAZEK