Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Lekka srebrna nowość

30.06.2006

Na naszym rynku pojawiło się nowe piwo. To pierwszy na polskim rynku przedstawiciel kategorii - LITE.
LECH LITE to piwo skierowane do ludzi aktywnych, preferujących zdrowy tryb życia, ceniących zabawę. Istota nowego piwa to zmniejszony poziom alkoholu i kalorii. Nie są to puste słowa: charakteryzuje się ono zmniejszoną zawartością alkoholu do 3,8% obj. oraz ekstraktu do 8,6°. Dla porównania tradycyjne piwo Lech Premium zawiera 5,2% alk. obj. oraz ll,l° ekstraktu. Ale to nie wszystko, wyróżnikiem jest również obniżona kaloryczność piwa - ma ono o 25% mniej kalorii niż regularne piwo.

Światowe trendy

Wprowadzenie nowej kategorii piwa - LITE [wym. lajt] jest odpowiedzią na rosnący, globalny trend określany mianem „zdrowie i uroda". Piwa tego typu są bardzo popularne na świecie. Najbardziej w USA - gdzie ponad
połowa rynku należy do piw z tej kategorii. Mniejsza ilość kalorii sprawia, że po piwo mogą sięgać teraz też osoby dbające o sylwetkę, aktywne. Mniej alkoholu pozwala dłużej delektować się smakiem piwa, utrzymując „jasność umysłu". Jednym słowem jest to odpowiedź na potrzeby tych, którzy na co dzień żyją aktywnie i do tej pory często musieli rezygnować z piwa z obawy o konsekwencje wynikające z jego spożycia. Stereotyp piwosza z brzuszkiem powoli odchodzi
do historii.

Czas na Polskę

Wprowadzenia tej kategorii piwa do Polski jest wynikiem zauważalnych zmian w naszym społeczeństwie. Rośnie świadomość konieczności dbania o zdrowie, co przy jednoczesnej modzie na zdrowy, aktywny tryb życia sprawia,
że ten produkt szybko zdobędzie swoich amatorów. Taka
„chudsza" odmiana dobrze przyjęła się w innych kategoriach
produktów - między innymi na rynku papierosów, napojów gazowanych, jogurtów. Teraz przyszedł czas na pierwsze piwo kategorii lite na rodzimym rynku.
- Przeprowadzone w Polsce badania wykazały, że także na polskim rynku jest znaczny potencjał dla tej nowej kategorii. Wśród konsumentów w naszym kraju zachodzą zauważalne zmiany w stylu życia, w cenie jest większa aktywność i mobilność. Wielu konsumentów pije piwo dla przyjemności i chętnie skorzysta z lekkiej odmiany Lecha,
chcąc ugasić pragnienie w upalny, letni dzień - informuje
Paweł Kwiatkowski, Corporate Affairs Director w Kompanii Piwowarskiej S.A.

Smak zostaje

Lech Lite dostępny będzie w butelkach o pojemności 0,66 litra, 0,5 litra i 0,33 litra oraz w puszkach. Pomimo swych cech piwo nic nie traci na jakości, co potwierdzają
badania konsumenckie.
- Lech Lite został bardzo dobrze oceniony w jakościowym badaniu konsumenckim. Konsumenci uznali, że nowe piwo pozwoli im uniknąć uczucia „ociężałości". Marka ta przypadła do gustu szczególnie tym konsumentom, którzy deklarują, że ważne jest dla nich dobre samopoczucie oraz możliwość prowadzenia aktywnego trybu życia - mówi Jacek
Pobłocki, Brand Manager odpowiedzialny za wprowadzenie
marki „Lech Lite".

Srebrne wyróżnienie

Na butelkach i puszkach dominował będzie srebrny kolor, Od
dawna jest on utożsamiany z produktami, które komunikują
zdrowy styl życia. Najczęściej informuje on o mniejszej ilości kalorii, węglowodanów czy alkoholu.
W przypadku LECHA Lite - komunikuje on obniżoną ilość
wszystkich tych składników. Na ulicach Warszawy pojawiły
się ostatnio osoby, które manifestują swoje poparcie dla produktów „lite" malując twarze i dłonie na srebrno. Spotkać ich można przy galeriach sztuki, w parkach i w centrach biznesowych. Pytani o motywy działania mówili o
tym jak duże znaczenie ma dla nich kolor srebrny i o radości z nadchodzącego lata.

Rośnie rodzina Lecha

Lech Lite to druga odmiana marki Lech wprowadzona w ostatnim
czasie na rynek przez Kompanię Piwowarską. Wcześniej na
półkach w sklepach pojawił się Lech Free - piwo bezalkoholowe, które zawiera poniżej 0,5% alkoholu. Ma wyśmienity smak, co odróżnia go pozytywnie od większości
konkurencyjnych produktów bezalkoholowych dostępnych
na naszym rynku.
Kompania Piwowarska to lider branży piwowarskiej w Polsce i
najbardziej rentowna firma w branży - w ostatnim roku finansowym osiągnęła zysk netto w wysokości 570 milionów złotych.
Puls Biznesu

Puls Biznesu - tekst promocyjny