Kryzys dopadł browar - piwa może być mniej i będzie droższe!
Dieter Schulze, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej twierdzi że jest zadowolony z ubiegłorocznego wyniku. Przyznaje, jednak że ten rok będzie trudny dla branży piwowarskiej.
- Niekorzystne warunki ekonomiczne, wzrost kosztów surowców oraz, ogólne spowolnienie branży piwowarskiej następują po wielu latach dynamicznego wzrostu - wyjaśnia. - Znaczna podwyżka akcyzy na alkohol oraz próby ograniczenia reklamy nadchodzą zatem w najgorszym z możliwych momentów.
Dużym problemem dla branży są ograniczenia w reklamowaniu napojów alkoholowych. - Będziemy starali się przekonywać polityków, że ograniczenia te będą szkodliwe dla branży i również nieskuteczne ze względu na potrzeby społeczne - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kampanii Piwowarskiej.
Pomimo widma kryzysu Browar jest dobrej myśli i nie zamierza zwalniać pracowników. - Weryfikujemy nasze budżety i rezygnujemy z wydatków, które nie są niezbędne - wyjaśnia Paweł Kwiatkowski. - Niektóre inwestycje przesuwamy w czasie.
(azda) Gazeta Współczesna.pl