Kopernik skończył z reklamą piwa
Przed tygodniem na pomniki astronoma oraz monumentach Kargula i Pawlaka przed Cinema City ubrano koszulki wzorowane na tych, w jakich gra polska reprezentacja piłkarska. Zrobiła to Kompania Piwowarska. Oficjalnie miał to być "element jednoczący kibiców". W praktyce - reklama. Na koszulkach był spory napis: "Tyskie" - to produkt oferowany przez KP.
Urząd Miasta najpierw zgodził się na zawieszenie - bezpłatne - koszulek, ale wycofał się z tego po tym, jak okazało się, że w ich centralnym miejscu jest reklama. Magistrat zażądał, by albo stroje zdjęto, albo pozbawiono kontrowersyjnego napisu.
Skończyło się na drugiej wersji. Koszulki wróciły na monumenty, ale nie reklamują już piwa. Podobne akcje zostały przeprowadzone przez KP w innych miastach - takich kontrowersji, jak w Toruniu, nie było.
r, Gazeta Wyborcza Toruń