Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Komu upały nie stopią zysku

13.07.2006

Prognozy pogody śledzą nie tylko wczasowicze. Przewidywania synoptyków bacznie obserwują szefowie wielu firm. Jedni liczą na większe zyski, inni szacują straty.
(...)
Futbol bodźcem dla piwa


Z upałów cieszą się producenci napojów. Dla rynku piwa pierwszy miesiąc lata był szczególnie korzystny. Wysoką sprzedaż generowała nie tylko pogoda, ale też zakończone właśnie futbolowe mistrzostwa świata. - Takie okazje w połączeniu ze sprzyjającą aurą znacząco wpływają na wzrost spożycia piwa - mówi Melania Popiel, rzecznik Carlsberg Polska.


W ubiegłym miesiącu sprzedaż duńskiego piwa w Polsce wzrosła o 64 proc. w stosunku do czerwca 2005 r. Wyniki te nie są przypadkowe, bo marka Carlsberg jest od dawna kojarzona z wydarzeniami piłkarskimi, ze względu na swoją politykę sponsoringową.
(...)

Komentarz

Danuta Gut Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego

Bez spektakularnych wzrostów

Korelacja między dobrą pogodą a sprzedażą piwa jest niepodważalna. Latem 2005 r., kiedy aura była wymarzona, obroty wzrosły o 3,6 proc., natomiast w kiepskim 2004 r. spadły o 2,6 proc. Aż 60 proc. złotego trunku sprzedaje się w sezonie letnim (od kwietnia do października). Piwo nie tylko dobrze gasi pragnienie, ale jest chętnie spożywane w towarzystwie. A właśnie latem okazji do spotkań jest znacznie więcej. W tym roku dodatkowym bodźcem dla konsumentów były niewątpliwie piłkarskie mistrzostwa świata. Mimo że branża pokaże swoje wyniki za II kwartał dopiero na początku sierpnia, już dziś można mówić o dobrym okresie. Choć trudno powiedzieć, czy przełoży się to na poprawę rocznej prognozy mówiącej o 2-proc. wzroście. Faktem jest, że spektakularne dwuliczbowe zwyżki już się nie powtórzą.


Wirtualna Polska

Parkiet