Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Kompania liderem na rynku piwa

24.05.2005

Jedna trzecia sprzedawanego piwa pochodzi z browarów Kompanii Piwowarskiej. Żywiec spadł na drugą pozycję.
W ciągu laiku najbliższych lat spożycie piwa w Polsce powinno wzrosnąć do około 90 litrów na osobę - uważa Karl
Lippert, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej.
Rocznie statystyczny Polak wypija 76 litrów tego napoju. Podczas gdy Czech 160, Niemiec 120, a Słowak 95.
- Spożycie piwa w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat podwoiło się. Ale w porównaniu z sąsiadami mamy jeszcze
duże możliwości - uważa Karl Lippert.
W zmianie przyzwyczajeń konsumenckich Lippert upatruje
szans na zwiększenie wyników Kompanii. Liczy, że
kobiety zaczną pić więcej piwa.
- Polki wypijają około 14 proc. krajowego spożycia, kobiety w Europie Zachodniej zaś 30 proc. - mówi Karl Lippert.
Kompania już wykonała ukłon w kierunku kobiet. W ubiegłym roku wprowadziła na rynek Redd' Red. W tym roku pojawiło się piwo dla obu płci - Dog in the Fog.
W ciągu ostatniego roku finansowego (od l kwietnia do
31 marca) Kompania sprzedała 10,03 mln hl piwa. Wielkość
rynku to ok. 29,2 mln hl. Kompania zarobiła netto 481 mln zł. Po raz czwarty zysk przeznaczyła na wypłatę
dywidendy. W ostatnim roku odprowadziła blisko l mld zł podatków. Większościowym udziałowcem Kompanii jest SABMiller. Należy do niego 72 proc. kapitału. Pozostałą
część kontroluje Agro-Centrum, firma związana z Kulczyk
Holding Euro.
Życie Warszawy

HENRYK A. SADOWSKI