Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Kompania Piwowarska zwiększyła sprzedaż i zyski

08.10.2004

Producent Tyskiego i Lecha w roku obrotowym zakończonym w marcu 2004 sprzedał piwo za ponad 2,6 mld zł i zarobił netto 440 mln zł.
Kompania Piwowarska (KP) pochwaliła się wynikami za rok 2003/04 (ze względów księgowych musi pokrywać się on z okresem przyjętym przez inwestora strategicznego - międzynarodowego SABMillera), co czyni bardzo rzadko, gdyż nie jest notowana na giełdzie jak np. Grupa Żywiec.

Od marca 2003 do marca 2004 KP sprzedała 9,13 mln hl piwa, co dało jej 34-proc. udział w piwnym rynku i pozycję wicelidera w branży po Grupie Żywiec (37 proc. rynku). Sprzedaż wzrosła o 6,5 proc. (do 2,655 mld zł), a zysk netto 8,6 proc. (do 440 mln zł). Dowiedzieliśmy się w spółce, że wypłaciła ona dywidendę, ale jej wysokość jest utrzymywana w tajemnicy.

W pierwszej połowie br. sprzedaż piwa podskoczyła o 7,3 proc., a w całej branży tylko 0,6 proc. Według dyrektora generalnego KP Karla Lipperta w roku obrachunkowym kończącym się w marcu 2005 r. po raz pierwszy w historii browar może uwarzyć ponad 10 mln hl piwa (maksymalne moce to 12,5 mln hl). Dzięki temu KP chce zostać liderem rynku. Obecnie motorem napędowym - obok marki Tyskie - jest Żubr warzony w przejętym browarze Dojlidy w Białymstoku oraz Lech (głównie dzięki nowej zielonej butelce).

Gazeta Wyborcza

ToP