Kompania Piwowarska rozdaje pubom alkomaty
Pytanie konkursowe dotyczące działań promujących odpowiedzialne spożywanie alkoholu było częścią konkursu zorganizowanego przez Kompanię Piwowarską w ramach programu „Sprawdź promile”. Wśród nadesłanych propozycji właściciele pubów wymieniali: weekend z alkomatem, konkursy z nagrodami, plakaty ze znanymi osobami informującymi o zakazie sprzedaży alkoholu nieletnim, czy koszulki dla obsługi lokalu z przypomnieniem, by po spożyciu alkoholu nie wsiadać za kierownicę. Proponowali również zamieszczanie odpowiedzialnych przekazów na podkładkach pod piwo, czy paragonach kasowych.
- Wydaje nam się jednak, że najlepszym sposobem, aby przyhamować zapał do picia alkoholu jest umożliwienie klientom sprawdzenia na własnej skórze promili alkoholu w wydychanym powietrzu. Możliwość badania alkomatem we własnym zakresie byłaby akcją, która naszym zdaniem najbardziej przemówiłaby do wyobraźni konsumentów – napisał Tomasz Dobrowolski z Kawiarni Księżycowej w Lublinie.
Jego ciekawe propozycje dotyczące plakatów w lokalu, czy zabawne, a jednocześnie dające do myślenia propozycje zabaw dla klientów lokalu zostały wysoko ocenione przez komisję konkursową i nagrodzone jednym z 10 alkomatów.
Wśród laureatów konkursu nagrodzonych alkomatami znaleźli się też Grzegorz Szymański z Pizzerii Margarita w Poznaniu i Danuta Bąkowska z Inowrocławia.
Zakończony właśnie konkurs, to tylko jeden z etapów programu „Sprawdź promile” prowadzonego przez Kompanię Piwowarską, mającego na celu edukację kierowców, że nie należy po alkoholu wsiadać za kierownicę.
Autor: JS
Źródło: HANDEL-NET, Bankier.pl