Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Kompania Piwowarska ma 40,8 proc. udziału w rynku piwa w Polsce

16.05.2008

W roku obrotowym 2008, trwającym od 1 kwietnia 2007 roku do 31 marca 2008 Kompania Piwowarska sprzedała na rynku krajowym 14,5 mln hektolitrów piwa, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział spółki w polskim rynku piwa wynosi 40,8 proc. - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Spółka podała, że w liczbie 14,5 mln hektolitrów zawiera się sprzedaż, nabytego w styczniu tego roku Browaru Belgia, za pierwsze trzy miesiące roku 2008. Wzrost organiczny, czyli z wyłączeniem sprzedaży Browaru Belgia wyniósł 11,4 proc.

"Zważywszy, że całkowita sprzedaż krajowa polskiej branży piwowarskiej wyniosła 35,4 miliona hektolitrów, udział Kompanii Piwowarskiej wzrósł z 38,7 proc. w roku obrotowym 2007 do 40,8 proc." - napisano w komunikacie. Wszystkie marki Kompanii Piwowarskiej zwiększyły sprzedaż i udział w rynku. Marka Tyskie zwiększyła udział w rynku do 16,4 proc., dzięki wzrostowi sprzedaży o 8,5 proc. Żubr i Lech osiągnęły dwucyfrowy wzrost sprzedaży, odpowiednio: 17 proc. i 11 proc.

W roku obrotowym 2008 Kompania Piwowarska osiągnęła 4,4 mld zł przychodów ze sprzedaży oraz 744 mln zł zysku netto. W roku obrotowym 2007, czyli od 1 kwietnia 2006 roku do 31 marca 2007 roku, przychody grupy wyniosły 3,8 mld zł, a zysk netto 653 mln zł.

W roku obrotowym kończącym się 31 marca 2008 roku Kompania Piwowarska sprzedała na eksport 345 tys. hektolitrów piwa, przede wszystkim marki Tyskie i Lech. Piwo eksportowano głównie na rynki Wielkiej Brytanii, Niemiec, Irlandii, Stanów Zjednoczonych i Kanady.

Spółka podała, że jej udział w polskim eksporcie piwa wyniósł 26 proc.
 

PAP, pr, Onet.pl