Kompania Piwowarska liderem
Udział spółki w rynku piwa w II kwartale 2006 roku wynosił 37 proc. "W czwartym kwartale ubiegłego roku (...) sprzedaż Kompanii Piwowarskiej nadal utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie, niemal niezmienionym wobec sprzedaży w miesiącach letnich. W czasie tego kwartału sprzedaż wyniosła 2,8 mln hektolitrów, a więc wzrosła w porównaniu do czwartego kwartału poprzedniego roku o 14,5 proc." - napisano w komunikacie.
Spółka podała, że w 2006 roku o 300 proc. zwiększył się eksport spółki, który wyniósł 180 tys. hektolitrów.
Kompania Piwowarska, kosztem ok. 185 mln zł, rozbudowuje obecnie swój browar w Tychach, zwiększając jego zdolności produkcyjne z około 5,5 do 8 mln hektolitrów piwa rocznie.
Dzięki temu, browar stanie się największym pod względem zdolności produkcyjnych browarem w Polsce oraz największym europejskim browarem światowej grupy SABMiller, do której należy Kompania Piwowarska.
Rozbudowa tyskiego browaru to część wartego ok. 300 mln zł trzyletniego programu inwestycyjnego firmy, w ramach którego m.in. podwojone zostały już zdolności produkcyjne browaru w Białymstoku.
Po zakończeniu inwestycji w Tychach zdolności produkcyjne całej Kompanii wzrosną z obecnych 12,5 do 15 mln hektolitrów piwa rocznie.
W 2005 roku Kompania Piwowarska sprzedała ponad 11,22 mln hektolitrów piwa, co stanowiło wzrost o 12,6 proc. wobec 9,96 mln hektolitrów sprzedanych w 2004 roku.
Kompania Piwowarska jest największą firmą piwowarską w Polsce. Spółka posiada takie marki, jak: Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog oraz Miller Genuine Draft. W roku obrotowym 2006, trwającym od kwietnia 2005 do marca 2006, zysk Kompanii Piwowarskiej wyniósł 570 mln zł przy 3,8 mld zł przychodów. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego poinformował w środę, że sprzedaż piwa w Polsce w 2006 roku wzrosła o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2005 roku i wyniosła 32,5 mln hektolitrów.