Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Kodeks etyki browarów

09.06.2005

Obiecują nie angażować do reklam młodzieżowych idoli, osób poniżej 25. roku życia ani kobiet w ciąży bądź karmiących. Branża piwowarska podpisała kodeks reklamowy browarów polskich.
Zgodnie z porozumieniem reklamy piwa nie będą mogły
sugerować, że złocisty napój ma własności lecznicze lub zapobiega chorobom. Reklama piwa nie będzie mogła m.in. pokazywać osób pijanych, kreować wizerunku piwa jako środka pomagającego przezwyciężać życiowe problemy, lub działającego na aktywność seksualną, a także zachęcać do agresywnych zachowali itd.
Danuta Gut, ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego podkreśla, że kodeks jest aktem odpowiedzialności poszczególnych browarów, które choć na co dzień konkurują ze sobą na rynku, to mają świadomość, że nieodpowiednia
reklama i marketing mogą kształtować niewłaściwe wzorce konsumpcji.
Sygnatariuszami porozumienia jest siedem firm, których łączny udział w rynku przekracza 90 procent. Tym, którzy złamią kodeks, grożą sankcje w postaci ogłoszenia na stronach internetowych browarów polskich i w „Rzeczpospolitej".
Rzeczpospolita

-asta