Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Kibice bojkotują Kompanię Piwowarską

02.09.2005

O przeszło 10 procent spadła w sierpniu w Wielkopolsce - w porównaniu z lipcem - sprzedaż piw produkowanych przez Kompanię Piwowarską.
Dane są nieoficjalne, a badanie przeprowadzono w jednej z dużych sieci handlowych. Najbardziej, bo prawie 31 proc., straciła marka Lech Premium, o przeszło 18 proc. mniej kupowano Redd'sa, Tyskie straciło prawie 6 proc., Żubr - 8 proc., a Dębowe Mocne niemal 13 proc.

Od trzech tygodni w Wielkopolsce trwa bojkot. Kibice poznańskiego klubu wezwali mieszkańców regionu, by nie kupowali piw produkowanych przez Kompanię (Lech, Tyskie, Żubr, Dębowe Mocne, Redd's, Dog in the Fog i Pilsner Urquell). Bojkot ogłoszono, gdy poznański producent, który jest oficjalnym sponsorem Lecha Poznań i - zdaniem kibiców - wspierał go rocznie kwotą ok. 500 tys. zł, zdecydował się sponsorować krakowską Wisłę, przeznaczając na ten cel ok. 3 mln zł rocznie.

Rzeczpospolita

asta