Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Jesteśmy na antenie?

30.06.2005

Musimy przyzwyczaić się do agresywnej reklamy światopoglądowej.Organizatorzy antyaborcyjnej wystawy w Łodzi szykują się do kolejnych akcji. Na ulice polskich miast wyruszą ciężarówki oklejone zdjęciami ludzkich płodów. Ludzie będą się od nich odwracać, ale w mediach znów zacznie się dyskusja. A w tej akcji przecież tylko o to chodzi.
(...)
Szok, niekoniecznie spowodowany brutalnością ujęć, to zresztą w ogóle jedna z najlepszych strategii w reklamach światopoglądowych. Reklamy seminariów w budynkach kościelnych, zakładki do książek z papieżem zachęcającym do bycia księdzem – to sztampa, która nikogo nie zaskoczy. Jednak gdy reklamówka seminarium duchownego pojawi się na puszce od piwa, skutek może być zaskakujący. Jaki będzie w istocie, nie wiadomo, bo akcja zainicjowana przez brytyjskiego kard. Cormaca Murphy’ego O’Connora dopiero się zaczęła. Efekty przyniosła natomiast kampania Kościoła metodystycznego w Wielkiej Brytanii, który na podstawkach do piwa reklamował swój konkurs na jedenaste przykazanie. Uczestnicy mieli przesyłać nowe propozycje SMS-ami. Projekt przeszedł najśmielsze oczekiwania. W zabawie uczestniczyło kilkanaście tysięcy osób, a zwycięzca za przykazanie: „nie będziesz czcił popidoli” odebrał telefon z kamerą cyfrową.
(...)


Ozon

Tomasz Maćkowiak, Tomasz P. Terlikowski