Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

JAK W EUROPIE

08.03.2006

Okazuje się, że Carlsberg jest jednym z największych w Europie sponsorów piłki nożnej. W Polsce reklamuje się w trzech klubach, ale to małe piwo.
Główne siły (finansowe) skierowane są na Anglię. Browar jest sponsorem Liverpoolu i dobrze na tym wychodzi. W ubiegłej edycji Ligi Mistrzów zdobył Puchar Europy (jednym z głównych aktorów – przypomnijmy – był w bramce Jerzy Dudek) Browar jest też na dobre i złe z reprezentacjami: Anglii, Irlandii i Danii. Wspomaga także duńskie Odense i FC Kopenhaga oraz szkocki Hibernian.

W Anglii, poza Carlsbergiem, jedynie mało znany browar Vaux reklamuje się na koszulkach Sunderlandu. Rozgrywkom niemieckiej Bundesligi patronuje browar Hasseroeder. Natomiast niemieckie kluby, wbrew pozorom (jedno z najwyższych spożyć piwa), wcale nie są hołubione przez piwne konsorcja. Jedynie I-ligowa Arminia Bielefeld reklamuje na swych koszulkach browar Krombacher. Otrzymuje za to 1,5 mln euro rocznie, a więc więcej niż Wisła.


Życie Warszawy