Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Interbrew kupuje niemieckiego Becka za 1,58 mld USD

06.08.2001

Belgijski browar Interbrew podał w poniedziałek, że za 1,58 miliarda dolarów przejął wiodącego niemieckiego eksportera piwa - prywatny browar Beck.
Interbrew podwyższył tym samym swoją ofertę sprzed dwóch tygodni, kiedy to proponował za Becka 1,4 miliarda dolarów. W ubiegłym miesiącu źródła branżowe szacowały, że Beck zostanie przejęty za około 850 milionów dolarów.

Inwestorzy zareagowali na tę informację bez entuzjazmu. Rano w Brukseli kurs Interbrew spadł o cztery procent i znalazł się na poziomie najniższym od ponad miesiąca.

"Cena wydaje się być dosyć wysoka" - powiedział jeden brukselskich maklerów, dodając, że rynek czeka na więcej szczegółów dotyczących transakcji.

Podczas telekonferencji z dziennikarzami dyrektor finansowy Interbrew, Luc Missorten bronił decyzji swojej firmy, mówiąc, że cena odzwierciedla unikalną wartość Becka.

"W sprzedaży piw typu premium jesteśmy na drugim miejscu na świecie za Heinekenem" - powiedział Missorten. "Stella Artois, wiodąca marka Interbrew, oraz Beck będą miały razem około 10 procent światowego rynku piw premium" - dodał.

Prezes Becka, Dieter Ammer powiedział, że Interbrew dostarczy jego firmie wiedzę na temat międzynarodowych rynków, której niemiecki browar dotąd nie posiadał.

Belgowie dodają także, że przejęcie Becka pozwoli im wynieść więcej korzyści z procesu konsolidacji na rynku piwa w Niemczech.

"Konsolidacja w Niemczech jest faktem" - powiedział Luc Missorten.

"Znajdując się w środku tego procesu będziemy mieli lepszy ogląd sytuacji i będziemy w stanie lepiej przewidywać dalszy rozwój sytuacji" - dodał.

Przejęcie Becka jest drugą inwestycją Interbrew na rynku niemieckim w ostatnim czasie. Spółka ogłosiła 27 lipca, że przejmuje 80 procent browaru Diebels GMBH.

Założony w 1873 roku Beck sprzedaje piwo w 120 krajach. W 2000 roku browar ten sprzedał 570 milionów litrów piwa. Jego marka jest dobrze rozpoznawana na świecie, między innymi dzięki reklamom umieszczanym na samochodach jednego z zespołów Formuły 1.

Browar ma 67 prywatnych akcjonariuszy, z których większość związana jest z rodziną Becków.

Analitycy wskazują jednak, że transakcja może napotkać opór ze strony brytyjskich władz antymonopolowych. Stella Artois jest najlepiej sprzedawanym lagerem w Wielkiej Brytanii, a Beck zajmuje na tym rynku trzecią pozycję.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, » warsaw.newsroom@reuters.com))
Puls Biznesu

Źródło: Reuters