Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Imbirowy Kiper jedzie do Pekinu

05.01.2005

W styczniu browar z Piotrkowa wyśle do Chin pierwszą partię piwa imbirowego. W kwietniu popłynie tam wino wiśniowe.
Chiny nie poznały jeszcze smaku polskiego piwa. Ale wkrótce to się zmieni. Już w styczniu w Pekinie pojawi się piotrkowskie piwo Kiper z największego w województwie
łódzkim browaru należącego do firmy Sulimar
- Najpóźniej 10 stycznia wyeksportujemy
pierwszy kontener z 30 tyś. butelek piwa imbirowego.
Chcemy wysyłać trzy takie transporty miesięcznie — mówi
Mieczysław Szymański, reprezentujący Sulimar w kontaktach z zagranicą.
Dystrybucją Kipera zajmie się na miejscu Kernel — chińskie
przedstawicielstwo Sulimaru. Jak zapewniają browarnicy, produkt będzie występował pod własną marką, ale nie na sklepowych półkach.
- Trafi do nocnych klubów, dyskotek i restauracji, z którymi
mamy podpisane pięcioletnie umowy. Miejscowe piwo kosztuje
średnio 3 juany (1,13 zł), Kiper trzy razy więcej, ale takie ceny mają światowe marki browarów. Wynika to głównie z przepisów akcyzowych — mówi Mieczysław Szymański.
— W styczniu zaczniemy starania o zgodę na import do Chin wina wiśniowego. Pierwszy transport chcemy wysłać w kwietniu — mówi Mieczysław Szymański.
Sulimar sięga również po zachodnich klientów.
— W styczniu kontener Kipera wyruszy na zachodnie wybrzeże
USA. Prowadzimy również rozmowy z dystrybutorami z Włoch
i Hiszpanii — podkreśla Eugeniusz Lisowski, wiceprezes spółki.
Zatrudniający 220 osób Sulimar produkuje piwo (Browar Kiper)
i wino (winiarnia Winmar). Dotychczas trafiały one na rynek
regionalny. Na alkoholu wypracowuje 80 proc. przychodów. Dla
zrównoważenia spadku przychodów poza latem sprowadza z Chin
wyroby oświetleniowe, co zapewnia 20 proc. przychodów. Tak nawiązał kontakt z przedstawicielami kantonu Guangzhou.
Puls Biznesu

Małgorzata Zys