Igraszki reklamowe
26.05.2006
Bramkarz Jerzy Dudek, choć nie jedzie na mundial, jest w Polsce największą reklamową gwiazdą. Za udział w telewizyjnych spotach Telekomunikacji Polskiej i piwa Warka otrzymał blisko 2 mln zł. Pozostali piłkarze są na rynku wyceniani znacznie... niżej. W przypadku kontraktów indywidualnych mogą liczyć na kwoty poniżej 500 tys. zł.
Trener Paweł Janas zaraz po awansie do finałów MŚ nakazał zawodnikom znajdującym się w grupie kandydatów do wyjazdu, żeby wszelkie zobowiązania reklamowe wypełnili do końca marca (aby nie powtórzyć tzw. błędu Engela, gdy zawodnicy tuż przed wylotem do Korei kręcili reklamówki, a na miejscu kłócili się o podział zysków), choć sam niedawno „sprzedał się” za zachwalanie gazety „Dziennik”, choć wcześniej odmówił użyczenia twarzy jednemu z browarów.
(...)
Co ciekawe, od pewnego czasu nie oglądamy reklam Warki z udziałem Dudka. Zdecydowała o tym Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która po... czterech miesiącach od pierwszej emisji spotu uznała, iż ta reklama jest szkodliwa. Bo ponoć sugeruje, iż bramkarz odniósł sportowy sukces dzięki piciu piwa… Na decyzji KRRiTV straci też Maciej Żurawski, który podpisał kontrakt z Tyskim, nakręcił spot, ale nie może on być wyemitowany.
(...)
(...)
Co ciekawe, od pewnego czasu nie oglądamy reklam Warki z udziałem Dudka. Zdecydowała o tym Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która po... czterech miesiącach od pierwszej emisji spotu uznała, iż ta reklama jest szkodliwa. Bo ponoć sugeruje, iż bramkarz odniósł sportowy sukces dzięki piciu piwa… Na decyzji KRRiTV straci też Maciej Żurawski, który podpisał kontrakt z Tyskim, nakręcił spot, ale nie może on być wyemitowany.
(...)
Trybuna
Trybuna