Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

I dobroczynność, i interesy

22.02.2006

Coraz więcej przedsiębiorstw angażuje się w społeczne działania. Dlaczego firmy wydają pieniądze na przedsięwzięcia pozornie nieprzynoszące zysku?
(...)
Ogień z wodą i coś jeszcze

— Społeczna odpowiedzialność biznesu określana skrótem CSR —
od angielskiego corporate social responsibility — wynika z ogólnie panującego przekonania, że firma działająca na dużą skalę, dysponująca ogromnym budżetem, czuje się zobowiązana do odpowiedzialnego zachowania. Wywiera bowiem duży wpływ na środowisko naturalne i życie społeczności lokalnych
— tłumaczy Oksana Świerczyńska, dyrektor działu współpracy
z firmami w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
(...)
Kto lepszy?

Jeśli przyjrzeć się koncernom tytoniowym, alkoholowym czy paliwowym — to mają one najbardziej rozbudowane programy CSR.
— Są to firmy działające bardzo profesjonalnie — produkując kontrowersyjny produkt, nie mogą sobie pozwolić na niedomaganie. Tym bardziej muszą dbać o pozytywny
wizerunek wśród konsumentów — mówi Oksana Świerczyńska.
Przykładem są chociażby Browary Polskie — stowarzyszenie producentów piwa, którzy narzucili sobie ograniczenia, m.in. co do reklamowania swoich produktów. To najlepszy dowód, że firmom bardziej opłaca się na krótką metę
zrezygnować z części swoich zysków, by dłużej te zyski czerpać.
Puls Biznesu

Urszula Zalewska