Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Hop, puszkę piwa

10.08.2004

Polskie piwo coraz częściej rozlewane jest do opakowań bezzwrotnych. Na wzrost ich udziału w rynku wpłynęła głównie zwiększająca się sprzedaż piwa w puszkach.
Polska jest pod tym względem absolutnie wyjątkowym rynkiem w Europie. Przed trzema laty udział piwa w puszkach w krajowym rynku detalicznym wynosił 30,6 proc. W tym roku szacowany jest już na 45 proc. W całym piwnym rynku udziały piwa w puszkach sięgają 36 proc., nieco ponad 53 proc rynku należy do butelek, a niespełna 11 proc. – do beczek KEG. Według AC Nielsen, firmy monitorującej dane ze sprzedaży, przed trzema laty na polskim rynku detalicznym królowały butelki zwrotne, do których należało niemal 62,5 proc. udziałów. Dziś nie przekraczają one poziomu 49 proc. Udziały opakowań bezzwrotnych (puszek i butelek łącznie)w krajowym rynku detalicznym wzrosły w tym samym czasie z 36,7 do 48,8 proc. To skutek zmian w preferencjach klientów, którzy od pewnego czasu preferują piwo w puszce, a nie w butelce.
Gazeta Poznańska

BAKO