Grupa Żywiec zwiększyła wydatki na reklamę
Grupa Żywiec jako jedyna wśród browarów zwiększyła wydatki na reklamę – o 14, 2 proc. w porównaniu z tym okresem ub.r. Na reklamę w telewizji, prasie, radiu, na nośnikach reklamy zewnętrznej, w kinie i Internecie firma przeznaczyła 112,4 mln zł.
W pierwszym półroczu br. Grupa Żywiec wydała na reklamę o 10,6 proc. mniej niż w tym samym okresie 2008 roku, ale browar wyraźnie zwiększył aktywność reklamową w drugiej połowie br. Natomiast pozostali najwięksi gracze zmniejszyli wydatki na reklamę. Ubiegłoroczny lider Kompania Piwowarska SA zmniejszył budżet o 17,7 proc. (wydał 95 mln zł w trzech kwartałach br.), a Carlsberg Polska - o 25,7 proc. (39,8 mln zł). Wydatki na reklamę w mediach trzech największych browarów spadły w trzech kwartałach br. o 7,4 proc.