Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Grupa Żywiec szacuje wzrost rynku piwa w '08 na nieco poniżej 4 proc.

27.08.2008

Grupa Żywiec szacuje, że sprzedaż piwa w Polsce wzrośnie w 2008 roku o blisko 4 proc., a nie jak wcześniej szacowano 4-5 proc. - poinformował na środowej konferencji prasowej prezes grupy Chris Barrow.

Dodał, że przychody grupy będą w tym roku wyższe niż w poprzednim, jednak wzrost przychodów będzie niwelowany przez wysokie koszty surowców, koszty osobowe, a także koszty energii, co wpłynie na rentowność grupy.

"To jest bardzo ciężki rok dla polskiego rynku piwa" - powiedział Barrow. "Na początku roku przewidywaliśmy, że rynek w 2008 roku wzrośnie między 4 a 5 proc. Pierwsze półrocze wykazało wzrost o 3,8 proc. i teraz nasze szacunki na cały rok to 3-4 proc. lub raczej bliżej 4 proc." - powiedział również. Barrow powtórzy też w środę wcześniejsze deklaracje, że akcjonariusz Grupy Żywiec - grupa Heineken - nie ma planów co do wycofania spółki z warszawskiej giełdy.

Grupa Żywiec sprzedała w pierwszym półroczu 2008 roku 6,1 mln hektolitrów piwa, czyli o 5,2 proc. więcej niż rok wcześniej, podczas gdy cały rynek wzrósł w tym czasie o 3,8 proc.

W 2007 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 8,4 proc., a w 2006 roku o 7,0 proc.

Przychody Grupy Żywiec w pierwszym półroczu 2008 roku wyniosły 1,84 mld zł i były o 7,9 proc. wyższe niż rok wcześniej, ale ze względu na wysokie koszty produkcji skonsolidowany zysk operacyjny spadł o 20 mln zł do 277,5 mln, a zysk netto spadł o 18,6 mln zł do 209 mln.

W całym 2007 roku Grupa Żywiec sprzedała 11,8 mln hektolitrów piwa, czyli o 7,2 proc. więcej niż w 2006 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły w 2007 roku do 3,5 mld zł, zysk operacyjny zwiększył się do 561,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 418,7 mln zł.
 

PAP, ak , Onet.pl