Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Grupa Żywiec liczy na utrzymanie trendu z I połowy 2005

07.09.2005

Grupa Żywiec liczy, że w drugim półroczu utrzyma trend wzrostowy z pierwszych sześciu miesięcy, a w całym 2005 roku chciałaby zwiększyć sprzedaż piwa o 3-4 proc., tak jak cały rynek - poinformowali w środę przedstawiciele spółki.
"Liczymy, że utrzymamy w drugim półroczu obecny trend rozwoju, chcemy pełniej wykorzystywać potencjał naszych marek, w dalszym ciągu optymalizować koszty i poprawiać wyniki finansowe" - powiedział na konferencji prasowej prezes Grupy Żywiec Hans van Zon.

W pierwszym półroczu 2005 roku Grupa Żywiec w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej zwiększyła skonsolidowany zysk operacyjny o 15 proc. do 197 mln zł, zysk netto wzrósł o 5 proc. do 135 mln zł, a przychody poprawiły się o 2 proc. do 1,35 mld zł.

W pierwszym półroczu Grupa Żywiec sprzedała 4,8 mln hektolitrów piwa, co dało jej drugą pozycję na polskim rynku, z udziałem około 33,5 proc. Liderem pozostaje Kampania Piwowarska.

"Prognozujemy, że w całym roku rynek piwa w Polsce zwiększy się o 3 proc. Chcielibyśmy jako Grupa Żywiec mieć wzrost podobnej skali" - powiedział dyrektor finansowy Viktor Markhof.

Markhof poinformował, że Grupa Żywiec chce w kolejnych latach utrzymać politykę wypłacania dywidendy, ale ostateczna decyzja o jej wielkości należy do akcjonariuszy.

Z zysku za 2003 rok Grupa Żywiec wypłaciła akcjonariuszom 20 zł dywidendy na akcję, a z zysku za 2004 roku 30 zł na akcję.

Marhof poinformował również, że w tym roku Grupa Żywiec chce utrzymać wielkość inwestycji na poziomie z lat poprzednich, czyli około 300 mln zł, ale tym razem nieco więcej środków przeznaczy na marketing i poprawę efektywności sprzedaży, a mniej na rozwój technologiczny i zwiększenie mocy produkcyjnych.

W skład Grupy Żywiec wchodzą browary w Elblągu, Warce, Leżajsku, Żywcu i Cieszynie, a od momentu integracji z Brau Union Polska także browar w Bydgoszczy.

Grupa produkuje kilkanaście marek piwa, z których do najważniejszych należą marki ogólnokrajowe: Żywiec, Warka Jasne Pełne, Strong, Tatra oraz regionalne: Specjal, Kujawiak, Królewskie i Leżajsk.

W 2004 roku zysk netto spółki wyniósł 277,5 mln zł. Grupa Żywiec wyprodukowała i sprzedała w zeszłym roku ponad 10 mln hektolitrów piwa.
onet.pl

PAP, pb