Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Grupa Żywiec czyści portfel marek, z rynku znika brand Heweliusz

23.02.2006

Grupa Żywiec wycofuje z rynku kilka mniejszych marek w ramach czyszczenia portfela, w tym brand Heweliusz, poinformował zarząd spółki w środę.
"Jesteśmy na etapie wycofania z rynku kilku mniejszych marek, m.in. Heweliusza, a także marki Kuntersztyn" - powiedział prezes Żywca Hans van Zon podczas konferencji prasowej.

Jak zapewnił prezes, koncern nie zamierza wycofywać z rynku więcej marek.

"Obecnie mamy bardzo silny portfel marek. Będziemy je wspomagać" - powiedział.

Oprócz czyszczenia portfela, Żywiec w najbliższym czasie chce skupić się na wzmocnieniu marki Strong, która w 2005 roku odnotowała ok. 8-9% spadku sprzedaży.

Zdaniem zarządu, spadek sprzedaży Stronga spowodowany był głównie zmianami preferencji konsumentów, którzy coraz częściej nastawiają się na piwo z mniejszą ilością alkoholu, ale także umacnianie się na rynku konkurencyjnej marki Żubr.

"Spadek sprzedaży Stronga był dla nas kompletnym zaskoczeniem. Sądzimy, że jedną z przyczyn było umacnianie się marki Żubr, który konkuruje z piwami mocnymi" - powiedział prezes.

W ramach umacniania marki Strong, Żywiec zdecydował się na zmianę opakowania piwa.

Grupa Żywiec jest największym eksporterem piwa w Polsce. Koncern eksportuje głównie na rynki greckie, niemieckie, amerykańskie, kanadyjskie i australijskie. Zdaniem zarządu "wzrost eksportu kształtuje się mniej więcej na poziomie kilkanaście procent rocznie".

Jedną z najważniejszych marek eksportowych jest Żywiec. Obecnie produkcja Żywieckiego Browaru stanowi ponad 50% całości eksportu polskich marek piwa.

W 2005 roku Grupa Żywiec miała 332,98 mln zł skonsolidowanego zysku przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 284,37 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 2.867,63 mln zł wobec 2.788,50 mln zł.

Główni akcjonariusze Grupy Żywiec to należący do grupy holenderskiego koncernu Heineken Brau Union AG (61,8% kapitału zakładowego tyleż głosów na walnym zgromadzeniu) oraz Harbin BV (36,22% kapitału i głosów).
Gazeta Wyborcza

ISI