Grupa Żywiec: Sprzedaż piwa w Polsce wzrośnie w tym roku o około 3 proc.
06.09.2006
Wartość sprzedanego w Polsce piwa wzrośnie w tym roku o około 3 proc., mimo że w pierwszym półroczu rynek wzrósł o 5,5 proc., ocenia prezes Grupy Żywiec Hans van Zon.
„W pierwszej połowie tego roku rynek wzrósł o 5,5 proc. Mimo dobrej pogody w lecie jesteśmy ostrożni jeśli chodzi o całoroczną prognozę i oceniamy, że w całym roku wzrost wyniesie co najmniej 3 proc.” – powiedział van Zon podczas środowej konferencji prasowej.
W ubiegłym roku rynek piwa w Polsce wzrósł o 5,1 proc., a w 2004 roku – o 2,0 proc. W pierwszym półroczu największy udział w rynku, wynoszący 37 proc., miała Kompania Piwowarska, na drugim miejscu znalazła się Grupa Żywiec z 33 proc. udziału w rynku. Udział trzeciego, Calsberga wyniósł natomiast 13 proc.
Grupa Żywiec sprzedała w I półroczu 5,07 mln hektolitrów piwa o 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2006 roku firma odnotowała 138,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 142,2 mln zł rok wcześniej. Przychody Grupy Żywiec wyniosły 1.441,74 mln zł w porównaniu do 1.349,61 mln zł rok wcześniej.
W ubiegłym roku rynek piwa w Polsce wzrósł o 5,1 proc., a w 2004 roku – o 2,0 proc. W pierwszym półroczu największy udział w rynku, wynoszący 37 proc., miała Kompania Piwowarska, na drugim miejscu znalazła się Grupa Żywiec z 33 proc. udziału w rynku. Udział trzeciego, Calsberga wyniósł natomiast 13 proc.
Grupa Żywiec sprzedała w I półroczu 5,07 mln hektolitrów piwa o 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2006 roku firma odnotowała 138,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 142,2 mln zł rok wcześniej. Przychody Grupy Żywiec wyniosły 1.441,74 mln zł w porównaniu do 1.349,61 mln zł rok wcześniej.
Puls Biznesu
(ISB)