Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Finał akcji "Prowadzący - niepijący!"

14.01.2007

W połowie grudnia zakończyła się akcja "Prowadzący - niepijący!". Poniżej publikujemy podsumowanie tej akcji. Przypomnijmy, że Bractwo Piwne było jej współorganizatorem.

Prawie 12 500 osób wzięło udział w pilotażu edukacyjnej akcji Prowadzący – niepijący!, który niedawno zakończył się w łódzkich pubach i dyskotekach. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że zdaniem 59% respondentów, którzy zetknęli się z akcją, dobrze spełniła ona zadanie uświadamiania osobom pijącym alkohol, iż nie powinni prowadzić pojazdu po jego spożyciu.

Celem pilotażu edukacyjnej akcji Prowadzący – niepijący! zorganizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie było uświadomienie młodym ludziom bawiącym się w łódzkich klubach, pubach i dyskotekach, że nie powinni prowadzić pojazdu po wypiciu alkoholu. Akcja zachęcała również do korzystania z alternatywnych środków transportu podczas powrotu do domu.

Projekt rozpoczął się 10 listopada 2006 r. i był prowadzony przez miesiąc w 20 łódzkich klubach, pubach i dyskotekach. Ze wszystkich bawiących się, 12 488 włączyło się do akcji,
1 354 z nich zostało tzw. DRIverami, czyli dyżurnymi ruchu imprezowego, którzy zobowiązali się, że nie będą pili alkoholu i odwiozą znajomych samochodem do domu.

Według danych Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi w listopadzie 2006 r. zatrzymano o 35% mniej nietrzeźwych kierowców niż w tym samym okresie w roku ubiegłym.

Badania przeprowadzone przez TNS OBOP po zakończeniu akcji pokazały, że w opinii 59% respondentów, którzy się z nią zetknęli, uświadomiła ona osobom pijącym alkohol, że nie powinny prowadzić pojazdu po jego spożyciu. 75% badanych jako główny przekaz zapamiętało „nie prowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu”, 10% pomysł tzw. DRIvera, czyli niepijącego kierowcy, który rozwozi znajomych. 64% respondentów spontanicznie określiło DRIvera, jako niepijącego wyznaczonego kierowcę. Wśród badanych 44% przyznało, że DRIverami były osoby z grona znajomych, 19% z grona z rodziny.

Pilotaż akcji Prowadzący – niepijący! był próbą podejścia do tego tematu w nowej interaktywnej formie, bardziej przystępnej dla ludzi młodych. Organizator planuje prowadzić podobne działania w innych miastach wojewódzkich w roku 2007.


Lokalnie akcji patronował Prezydent Miasta Łodzi – Jerzy Kropiwnicki, Operacyjne działania wspierała Komenda Wojewódzka Policji, aktywnie działająca w mieście organizacja konsumencka zajmująca się kulturą spożycia piwa – Bractwo Piwne oraz oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Taksówkowe. Patronat medialny nad projektem objęły Express Ilustrowany i Radio Łódź.


 

Opracowanie: Bractwo Piwne