Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Dynamiczny Żubr

27.09.2005

Prawdziwą karierę zrobił okręt flagowy białostockiego browaru Dojlidy - piwo Żubr. Stał się drugą, po Tyskim, najlepiej sprzedającą się marką piwa w kraju.
Żubr ma obecnie 9,1 proc. udziału w rynku. Według najnowszych badań marka jest dostępna w niemal 70 proc.
wszystkich placówek handlujących piwem na terenie kraju. To zasługa nowego właściciela Dojlidy - Kompanii Piwowarskiej, która przejęła białostocki browar w 2003 r. Zmiana wizerunku marki, intensywny rozwój dystrybucji Żubra na terenie całej Polski, mnóstwo promocji konsumenckich, wreszcie niezapomniana kampania reklamowa sprawiły, że sprzedaż Żubra wzrosła po roku działalności ponad siedmiokrotnie. Piwo to znajduje konsumentów nie tylko ze względu na wysoką jakość, ale także - atrakcyjną przystępną cenę.
Dojlidy konsekwentnie zwiększają moce produkcyjne. Ponad 60
mln zł na inwestycje i zwiększenie produkcji piwa do 2,5 mln hektolitrów - takie są najbliższe plany Kompanii
Piwowarskiej wobec białostockiego browaru. Wcześniej fabryka
została gruntownie zmodernizowana i zrestrukturyzowana.
Oddano do użytku unowocześnioną warzelnię, uruhomiono stację odzysku dwutlenku węgla, zmodernizowano butelkową linię rozlewniczą.
- A to nie koniec inwestycji - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej. - W marcu tego roku browar zyskał cztery tanki do fermentacji piwa, które znacznie zwiększyły jego moce produkcyjne. Trwają prace wykończeniowe w nowej hali o powierzchni 6 tyś. mkw., gdzie zainstalowano nową linię rozlewniczą o wydajności 60
tyś. butelek na godzinę (niemal trzykrotnie większej, niż ma obecna). Warta 46 mln zł linia jest w trakcie rozruchu, a do użytku zostanie oddana w lipcu. W drugiej części hali powstanie magazyn o powierzchni 3,5 tyś. mkw. Pod koniec roku browarowi przybędzie nowa warzelnia, przewidziana jest
dalsza rozbudowa magazynów.
- Dzięki nowym inwestycjom browar, który obecnie produkuje
1,4 mln hl piwa, w ciągu dwóch lat zwiększy moce do 2,5 mln hektolitrów - zapowiada Kwiatkowski.
Kompania inwestuje również w jakość piwa - w minionym roku w białostockim browarze wdrożono system kontroli higieny HACCP, w lipcu tego roku zaś firma otrzyma ekologiczny
certyfikat ISO 14000.
Gazeta Wyborcza

MARZENA SZWACZKO