Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Dwie trzecie Polaków pije piwo, najczęściej Tyskie

18.10.2007

73 proc. mężczyzn i 56 proc. kobiet deklaruje, że pije piwo - wynika z sondażu Estymatora przekazanego PAP. Mężczyźni piją piwo częściej - średnio dwa razy w tygodniu, a kobiety rzadziej - mniej więcej raz na tydzień. Co dwudziesty Polak pije piwo codziennie.

Wśród osób w wieku 18 - 29 lat 75 proc. deklaruje picie piwa. Odsetek ten systematycznie maleje wraz z wiekiem by osiągnąć 36 proc. dla osób w wieku 70 i więcej lat.

Według raportu z badań, na spożycie piwa ma wpływ także wykształcenie - im ktoś bardziej wykształcony, tym częściej pije piwo. Wśród osób z wykształceniem wyższym 71 proc. deklaruje picie piwa, ze średnim 67 proc., z zawodowym 65 proc. a z podstawowym 51 proc.

Najpopularniejsza, według sondażu, marka piwa w Polsce to Tyskie, które wybiera 36 proc. osób pijących piwo. Kolejne w rankingu piwnych marek są Żywiec - 27 proc., Lech - 22 proc., Warka - 18 proc. i Żubr - 15 proc. Te marki to zdecydowani liderzy. Kolejna, szósta w rankingu marka piwa (Redd's) ma już tylko 9 proc. zwolenników, a raczej zwolenniczek, bo aż 87 proc. badanych deklarujących picie tego piwa to kobiety.

W rankingu firm, które produkują i sprzedają piwo prowadzi Kompania Piwowarska ? picie marek piwa do niej należących (między innymi Tyskie) deklaruje 63 proc. osób pijących piwo. Niewiele jej ustępuje Grupa Żywiec ? 60 proc. Na trzecim miejscu jest Carlsberg Polska - 22 proc. Kolejni gracze na piwnym rynku są już zdecydowanie mniejsi.

Trzy największe - wymienione wyżej - piwne koncerny są właścicielami marek piwa, które w rankingu Estymatora zajmują wszystkie miejsca od pierwszego do piętnastego. Pierwszą w rankingu marką, która jest popularna, a nie należy do jednego z tych koncernów jest piwo Perła produkowane przez Browary Lubelskie (numer jeden w województwie lubelskim). Drugą Gingers produkowane przez Browar Belgia.

Badania, metodą ankiety pocztowej, przeprowadzono od 1 lipca do 16 października, na ogólnopolskiej próbie 5900 dorosłych osób. Pytania dotyczące marek piwa, jakie piją respondenci miały charakter otwarty ? musieli oni sami napisać nazwy piw.
 

ask, PAP, Gazeta Wyborcza