Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Dużym rośnie, małym spada

22.10.2004

W trzecim kwartale polskie browary sprzedały ponad 8,5 mln hektolitrów piwa. O 1,59 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.
Dane te dotyczą tylko największych graczy obejmujących 95 proc. rynku. - Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży. W ubiegłym roku pogoda nam bardzo sprzyjała. Tegoroczne lato było gorsze - powiedział Nico Nusmeier, prezes ZPPP.

Jednak najwięcej powodów do zadowolenia ma Kompania Piwowarska - w trzecim kwartale sprzedała 3,2 mln hl piwa. Co oznacza wzrost aż o ponad 16 proc. - Wyjątkowe rezultaty osiągamy dzięki popularności naszych marek - powiedział nam Paweł Kwiatkowski z Kompanii Piwowarskiej.

Małe i średnie browary w minionym kwartale sprzedały 380 tys. hektolitrów piwa - o 20,8 proc. mniej niż w ub. roku. - Związane jest to ze słabą pogodą latem oraz zamknięciem części browarów należących do naszego Stowarzyszenia - powiedział nam Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Według Olkowskiego, na taki rezultat wpływ miały zmiany w systemie podatkowym. - Producenci piwa zostali zmuszeni do przekształcenia browarów w składy podatkowe - powiedział Olkowski.

Problemem całej branży jest spadająca sprzedaż w punktach gastronomicznych. Spowodowane jest to stosunkowo wysokimi marżami. Za to coraz lepiej ma się sprzedaż piwa w butelkach.

Życie Warszawy

Henryk A. Sadowski