Duński Carlsberg
23.02.2005
Duński Carlsberg, konkurent Heinekena, zmniejszył w 2004 r. zysk netto o 50,1 proc., do 477 mln DKK (64,1 mln EUR).
Mimo spadku zysk byt i tak wyższy od spodziewanego przez analityków (464 mln). Obroty zwiększyły się do 35,98 mld DKK z 34,62 mld. Browar zwiększył sprzedaż na głównym rynku, w Europie Zachodniej, do 28,1 mln hl, chociaż
jego udział rynkowy zmalał do 74 proc. z 76 proc. Łączna sprzedaż doszła do 92 mln hl, czyli prawie 74 mln butelek dziennie. Koncern poprawił swoją pozycję w Rosji i Polsce. W tym roku Carlsberg spodziewa się podniesienia zysku
o 15 proc. Carlsberg Polska (wcześniej Carlsberg-Okocim) wyniki za 2004 r. poda 3 marca. Można się spodziewać co najmniej kilkuprocentowego wzrostu przychodów, gdyż w minionym roku grupa wyprodukowała i sprzedała ponad
4,1 mln hl piwa, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. W 2003 r. spółka miała 1,1 mld zł przychodów i 2,5 mln zł straty netto.
- Jeśli lato będzie upalne, wartość rynku piwa może wzrosnąć nawet o 5 procent - ocenia Bogna Sikorska, analityk BM BGŻ.
jego udział rynkowy zmalał do 74 proc. z 76 proc. Łączna sprzedaż doszła do 92 mln hl, czyli prawie 74 mln butelek dziennie. Koncern poprawił swoją pozycję w Rosji i Polsce. W tym roku Carlsberg spodziewa się podniesienia zysku
o 15 proc. Carlsberg Polska (wcześniej Carlsberg-Okocim) wyniki za 2004 r. poda 3 marca. Można się spodziewać co najmniej kilkuprocentowego wzrostu przychodów, gdyż w minionym roku grupa wyprodukowała i sprzedała ponad
4,1 mln hl piwa, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. W 2003 r. spółka miała 1,1 mld zł przychodów i 2,5 mln zł straty netto.
- Jeśli lato będzie upalne, wartość rynku piwa może wzrosnąć nawet o 5 procent - ocenia Bogna Sikorska, analityk BM BGŻ.
Rzeczpospolita
Rzeczpospolita